جزئیات اخراج ۷۰۰ کارمند شرکتی بانک صادرات

به نقل از بانکداری الکترونیک، یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در رابطه با روند جذب نیرو از سوی شرکت گسترش انفورماتیک ایران اینطور گفت: ما در خرداد ۹۵ شرایط جذب نیرو برای عنوان شغلی ترویجگر و مسئول خدمات بانکداری الکترونیک را در سایت ایران استخدام دیدیم و ثبت نام کردیم. آزمون اولیه استخدامی به صورت آنلاین برگزار شد و آنها پذیرفته شدگان را به ساختمان مرکزی بانک صادرات برای مصاحبه حضوری دعوت کردند.

به گفته این منبع آگاه و همانطور که در اخبار گوناگون گفته شد، نزدیک به ۷۰۰ نفر از مصاحبه شوندگان از اول مرداد در بانک شروع به کار کردند.
وی گفت: وقتی وارد بانک شدیم نیروی شرکتی محسوب می‌شدیم و خدمات بانکداری الکرونیک انجام می‌دادیم. بعد از مدتی شرکت انفورماتیک رشد چشمگیری داشت و جزو نیاز لاینحل بانک به حساب آمد. به همین دلیل مدیران بانک به ما وعده می‌دادند که قرار است قراردادها ۶ ماهه و یک ساله شود و به قدری مدیران وقت از فعالیت و رفتار ما راضی بودند که حتی اجازه می‌دادند وارد فعالیت‌های بانکی شویم.
این مقام آگاه عنوان کرد: این روند ادامه پیدا کرد تا یک ماه پیش که قرار بر این شد تا سوپرمارکت مالی تاسیس شود و از نیروهای بیشتری در این حوزه استفاده  شود، اما متاسفانه ماجرای استخدام فرزندان بازنشسته و کارکنان بانک پیش آمده بود و قرار شد آنها جذب و یا بهتر جایگزین شوند و به این ترتیب بانک شروع به تعدیل نیروهای جذب شده کرد و تعداد نیروهای خود را تا اندازه زیادی کاهش داد. گواه اینکه بانک کمبود نیرو دارد این است که در حال حاضر برخی شعب با یک تحویلدار اداره می‌شود.
این نیروی اخراجی شرکت گسترش انفورماتیک در رابطه با بحث پرداختی‌ها، ادامه داد: حقوق ما منظم بود و بدون هیچ اضافه کاری و مزایایی حقوق وزارت کاری پرداخت می‌‎شد اما در همین اواخر سه ماه حقوق‌ها عقب افتاد. ما تا شهریور امسال در شرکت وابسته به بانک صادرات کار می‌کردیم، اما بعد ناگهان اخراج شدیم. وقتی همراه چند نفر از اخراجی‌ها به برج سپهر،ساختمان مرکزی بانک صادرات مراجعه کردیم رفتار کارکنان حراست بسیار بد بود و حتی حراست به ما گفت اگر در اینجا تجمع کنید تیراندازی می‌کنیم در حالی که ما اصلا قصد تجمع نداشتیم و زمانی که می‌خواستیم وارد برج سپهرشویم مانع ورود ما می‌شدند.
بانک دوست داشت که ۷۰۰ نفر را اخراج کند! 
یکی از مسئولان شرکت گسترش انفورماتیک درباره اخراج ۷۰۰ نفر اظهار کرد: پروژه‌ای که شرکت با بانک صادرات داشته دو ساله بوده و به همین دلیل تعدادی نیرو جذب کرده است.
او ادامه داد: هر پروژه‌ای تمام می‌شود و قرارداد این افراد هم تمام شده است. قراردادها سه ماهه بود و بعد از سه ماه دوباره تمدید می‌‎شد و پایان کارشان را بانک ثبت و ضبط می‌کرد. بانک صادرات نامه‌ای مبنی بر اینکه این ۷۰۰ نفر در تاریخ ۲۶ شهریور ۹۶ باید از شرکت گسترش انفورماتیک ایران اخراج شوند به شرکت ارسال کرد و شرکت مستقیما ۷۰۰ نفر را اخراج نکرده است.
این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر مرداد ماه هم جذب شدند و قراردادشان سه ماهه بوده باشد باید مهرماه از شرکت می‌رفتند، چرا یک ماه زودتر اخراج شدند؟ گفت: «بانک دوست داشته مردادماه نیرو جذب کند و شهریور ماه اخراجشان کند.» این افراد مرداد سال گذشته شروع به کار کردند و شهریور ۹۶ پایان کارشان بوده است.
آنچه در گزارش پیش‌رو مطرح شد، اشاره‌ای به نظرات برخی از کارکنان درگیر در پرونده بانک صادرات و شرکت خدمات انفورماتیک بود.بدیهی است که به سختی می‌توان از مستندات ارائه شده در رابطه با دلیل اصلی و چرایی اخراج این تعداد گسترده از کارمندان شرکتی بانک صادرات تصمیم‌گیری نهایی و قضاوت کرد. بر این اساس به نظر می‌رسد بررسی نظرات کارشناسانه مدیران بانکی و شرکتی درگیر در این ماجرا به منظور مختومه اعلام کردن پرونده اخراج دسته‌جمعی کارکنان بانکی نیاز باشد که سعی می‌شود در بخش‌های آتی مورد توجه قرار گیرد.
این کارمندان تا به حال سه بار در برابر مجلس شورای اسلامی تحصن کرده اند و فردا هم در اعتراض به این وضعیت تحصن خواهند داشت.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها