جزئیات‌گزینش ‌آزمون ‌استخدامی ‌آموزش ‌و ‌پرورش

تکمیلی : جهت اطلاع از نتایج آزمون استخدام آموزش و پرورش از این آدرس استفاده نمایید (۸۹/۴/۲۰)

مهر: دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت:

به محض اعلام نتایج آزمون مرحله اول استخدامی آموزش و پرورش و اسامی نهایی پذیرفته شدگان به مرکز گزینش این وزارتخانه،

بررسی صلاحیتهای فردی پذیرفته شدگان همزمان با آزمون تخصصی مرحله دوم آغاز می شود.

فرشته حشمتیان با بیان اینکه هئیت گزینش استانها هم اکنون در حال برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای بررسی صلاحیتهای فردی و تخصصی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی است گفت: با برگزاری همایشهای عمومی هسته های گزینش استانها را برای بررسی صلاحیت افراد آماده کرده ایم.

آزمون مرحله اول استخدامی وزارت آموزش و پرورش هفتم خرداد با شرکت حدود ۶۵۰ هزار داوطلب برگزار شد و قرار است ۴۰ هزار معلم از بین این افراد در آموزش و پرورش استخدام شوند…..

اولین مرحله بررسی فرم مشخصات افراد

دبیر هئیت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش درباره فرایند گزینش پذیرفته شدگان در مرحله اول آزمون استخدامی تصریح کرد: اولین مرحله از گزینش، بررسی فرم مشخصات پذیرفته شدگان است که در هنگام ثبت نام پر کرده اند و شرعا به ما اجازه داده اند درباره وضعیت آنها تحقیق کنیم.
ملاک گزینش حال فعلی افراد است که براساس مصحابه حضوری و تحقیقات محلی بررسی می شود
فرشته حشمتیان

حشمتیان با بیان اینکه رعایت شان و کرامت داوطلبان در گزینش یک اصل است، افزود: پس از این مرحله جمع آوری اطلاعات پذیرفته شده بر اساس ماده دو قانون گزینش کشوری به سه شکل مصاحبه حضوری، تحقیق محلی و اشکال دیگر تا زمان کسب حصول اطمینان صلاحیت فرد دنبال می شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش استانهای خوزستان، سیستان و بلوستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، کرمان در الویتهای اول استخدام نسبت به سایر استانها قرار دارند.

ملاک گزینش حال فعلی افراد است

دبیر هئیت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه مدت زمان بررسی صلاحیت افراد طبق ماده ۱۶ قانون گزینش سه ماه تعریف شده است، گفت: به دلیل تعیین تکلیف وضعیت استخدامی آموزش و پرورش تا قبل از شروع سال تحصیلی این مدت زمان کوتاهتر می شود.

حشمتیان در پاسخ به این سئوال که ملاکهای گزینش داوطلبان چه مواردی است تصریح کرد: ملاک گزینش استخدام حال فعلی افراد با رعایت شان و کرامت آنها است.

نحوه بررسی به اعتراض ها و شکایتها

حشمتیان درباره مراحلی که یک فرد برای گزینش باید طی کند نیز گفت: بررسی اولیه در هسته گزینش استان انجام می شود که داوطلب در صورت رد شدن در این مرحله، اعتراض کتبی خود را اعلام می کند و بار دیگر نیز پرونده وی در استان بررسی می شود.

دبیر هئیت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که داوطلب بازهم در گزینش استان پذیرفته نشد و به رای ثانویه نیز اعتراض داشت پرونده وی در هئیت مرکزی گزینش در وزارت آموزش و پرورش نیز بررسی می شود و در صورت رای منفی می تواند اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری و هئیت عالی گزینش ریاست جمهوری اعلام کند.

حشمتیان با تاکید براینکه داوطلب نباید هیچ استرسی برای گزینش داشته باشد، تاکید کرد: اگر داوطلبی در مراحل اولیه گزینش پذیرفته نشد دلیلی بر داشتن مشکل فردی نیست بلکه نرسیدن به حد نصاب براساس انتخاب اصلح است، اما داوطلبان حق دارند که شکایت خود را تا مراحل بالا دنبال کنند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها