جذب ۳۰ هزار عضو هیئت علمی تا پنج سال آینده در دانشگاههای کشور

دبیر هیئت مرکزی جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به تشکیل سامانه جذب هیئت علمی در این وزارتخانه اظهار داشت: بر اساس این سامانه تا پنج سال آینده ۳۰ هزار عضو هیئت علمی جذب دانشگاههای کشور خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بابلسر، رضا عامری بعد از ظهر شنبه درنشست هیئت های اجرایی جذب دانشگاه های مازندران ، گلستان و سمنان در دانشگاه مازندران مهمترین هدف هیئت های اجرایی جذب را انجام فرایند جذب و استخدام اعضای هیئت علمی در سه مرحله پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی بیان کرد و گفت: انجام تمامی این مراحل بر عهده هیئتهای اجرایی جذب گذاشته شده است تا از طریق شناسایی نیازهای گروهها در دانشگاهها انجام شود.

وی از اعلام فراخوان متمرکز جذب در دانشگاه ها خبر داد و گفت: از امسال فرایند جذب به صورت اعلام آمادگی متقاضیان به هیئت مرکزی جذب خواهد بود…..

وی افزود: از بهمن ماه سال گذشته تمام نیازهای دانشگاه ها به هیات مرکزی جذب اعلام شده است و در حال حاضر میزان نیاز دانشگاهها کاملا مشخص است.

عامری تصریح کرد: سامانه ای طراحی شده تا متقاضیان با مراجعه به آن کلیه مشخصات خود را وارد نموده و دانشگاه های مورد نظر برای جذب را بر اساس اولویت در آن اعلام و دانشگاه ها نیز از طریق همین سامانه افراد اصلح را انتخاب خواهند کرد.

وی همچنین گفت: بر اساس برآورد انجام شده تا پنج سال آینده باید ۳۰ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه های کشور جذب شوند.

رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورنیز با اشاره به تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص لزوم اسلامی کردن دانشگاه ها اظهار داشت: اسلامی شدن دانشگاهها در شش محور اساسی در حال پیگیری است که یکی از آن موارد در زمینه چگونگی جذب اعضای هیات علمی متعهد و متدین است.

محمد علی کی نژاد دامه داد: رعایت عدالت در جذب اعضای هیات علمی و رعایت وحدت رویه از ملزومات فرایند جذب است که باید رعایت شود.

وی رعایت شئونات اسلامی واداری توسط متقاضیان جذب در دانشگاهها را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد : در راستای اجرای نقشه جامع توسعه علمی کشور و بر اساس آمایش سرزمین در استانهای مختلف ،جذب متخصصان و واجدان شرایط اعضای هیات علمی در دانشگاهها به صورت دقیق و در عین حال با سرعت بیشتری انجام گیرد.

قاسم علیزاده افروزی، رئیس دانشگاه مازندران جذب اعضای هیئت علمی اصلح و متعهد را از نیازهای دانشگاه های کشور دانست و با اذعان به نقش استادان در شکل دهی شخصیت معنوی، اجتماعی و علمی دانشجویان گفت: نسل جوان به عنوان امانتهایی ارزشمند بهترین دوران زندگی خود را در دانشگاه ها سپری می کنند به همین خاطر افرادی باید در مسئولیت تعلیم و تربیت به کار گمارده شوند که علاوه بر شکوفایی علمی روح تعهد و امید را نیز در دانشجویان تقویت نمایند.

روسای دانشگاه ها و مسئولان دفاتر جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه های مختلف در ادامه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی انجام فرایند جذب پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها