جذب ۲۵۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور

عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایسنا، گفت: حذف کنکور در اصل مطلب می‌تواند کار درستی باشد اما تا زمانی که رشته‌هایی در دانشگاه‌ها وجود دارد که متقاضی بیش از ظرفیت پذیرش باشد، طبیعتا باید نوعی آزمون برگزار شود و لذا این کار مستلزم کاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش است.

عبدالرضا باقری در ارتباط با تصحیح روش‌های برگزاری آزمون کنکور، بیان کرد: آموزش و پرورش باید مقدمات کار را از طریق تصحیح روش‌های آزمون در چهار سال آخر تحصیلی دانش آموزان فراهم آورد تا بتوانیم کنکوری برگزار کنیم که با مشکلات موجود مواجه نشویم، بنابراین در حال حاضر در رشته‌های پرظرفیت، آزمون کنکور، همچنان راهی گریز ناپذیر است.

وی در خصوص فراخوان منتشر شده مبنی بر جذب هیأت علمی دانشگاه ها، عنوان کرد: این فراخوان در مرحله ظرفیت سنجی دانشگاه‌ها قرار دارد، تمامی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی که در کشور وجود دارند، ظرفیت مورد نیازشان را در سامانه ثبت می کنند، این کار ظرف دو هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

باقری ادامه داد: فراخوان را در رشته‌هایی که دانشگاه‌ها خواهان آن هستند اعلام خواهیم کرد. تخمین زده شده است که تعداد دو هزار و پانصد نفر جذب نیرو برای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور صورت بگیرد.

وی بیان کرد: افراد واجد شرایط متناسب با رشته مورد نظر در فراخوان عنوان شده شرکت کنند، پس از آن بررسی‌ها توسط دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و نتایج اعلام می‌شود.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در خصوص دریافت هزینه از دانشجویانی که درخواست انتقالی دارند، اظهار کرد: برای دانشجویان شبانه دانشگاه‌های سراسری، طبق قوانین مصوبه مجلس باید شهریه‌ای پرداخت کنند.

باقری در پایان با تأکید بر این موضوع که از دانشجویان صرفا به جهت انتقال یافتن نباید هزینه‌ای دریافت شود، تصریح کرد: ظرفیت دانشگاه‌ها محدود است و فقط در موارد خاصی که دانشجو ناچار به انتقال و جابجایی دانشگاهی می شود، این نقل و انتقال صورت می‌گیرد که با توجه به ضوابط در هر صورتی از دانشجو، صرفا شهریه دانشگاه، دریافت می‌شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها