جذب ۲۵۰ عضو هیات علمی پیام‌نور در انتظار تایید وزارت علوم

رئیس دانشگاه پیام نور از تعیین تکلیف تعداد ۱۵۰ عضو هیات علمی پیمانی این دانشگاه در هفته گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط ۲۵۰ نفر از این افراد وضعیتشان مشخص نشده است که البته پرونده آنها در هیات مرکزی جذب وزارت علوم در نوبت بررسی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا زمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد به تشریح فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه پرداخت و اظهار کرد:‌ خوشبختانه دانشگاه پیام نور در عرصه‌ی فعالیت‌های فرهنگی بسیار فعال است به طوری که در حال حاضر تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ انجمن علمی دانشجویی در سراسر کشور هزار و ۶۰۰ کانون فرهنگی که بسیاری از آنها کانون‌های قرآنی هستند در دانشگاه پیام نور فعال هستند. ضمن این که ۳۱۴ نشریه فعال نیز از طریق این دانشگاه منتشر می‌شود.

بنابراین ما در سال گذشته حدود ۱۲۰ کرسی آزاد اندیشی و ۵۱ کارگاه آموزشی در دانشگاه پیام نور برگزار کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد:‌خوشبختانه ما توانستیم ۱۴ عنوان برتر در عرصه‌ فعالیت‌های قرآنی را در جشنواره‌های مختلف کسب کنیم. در واقع ما در حوزه‌ دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مستقر داریم که عمده‌ترین این فعالیت‌ها گرامی‌داشت مناسبت‌های مختلف، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی و کانونهای فرهنگی می‌باشد.به طوری که در حال حاضر ما در اغلب استان‌ها کانون قرآنی داریم که دانشجویان ما در جشنواره‌های مختلف شرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین یادآور شد: در حوزه‌ تعیین تکلیف وضعیت اعضای هیات پیمانی این دانشگاه باید گفت: به طور خلاصه تعداد این افراد ۹۰۰ نفر بودند که عمدتا در سالهای ۸۸ و ۹۲ جذب دانشگاه پیام نور شده بودند و می‌بایست کارهای پذیرش و جذب آنها در همان سال‌ها اتفاق می‌افتد که متاسفانه این فرایند انجام نشد.

دکتر زمانی تاکید کرد:‌ ما در طول سال گذشته پرونده‌ی تمامی اعضای هیات علمی فوق را مورد بررسی قرار دادیم و درحال حاضر تمامی این افراد از نظر دانشگاه تعیین تکلیف شدند. اما برای این که احکام این افراد زده شود باید مرحله‌ای را در هیات جذب مرکزی وزارت علوم بگذارند که البته در جلسات مختلف حدود ۴۰۰ نفر از این افراد تعیین تکلیف نشده بودند.

۲۵۰ عضو هیات علمی پیام نور در انتظار نظر وزارت علوم

به گفته‌ وی، خوشبختانه در جلسه‌ای که هفته گذشته با مسئولان هیات جذب مرکزی وزارت علوم داشتیم نزدیک به ۱۵۰ نفر از ۴۰۰ نفر از عضو هیات علمی فوق، در وزارت علوم تعیین تکلیف شدند و احکام آنها در حال تایید است و مابقی افراد باقیمانده که تعداد آنها حدود ۲۵۰ نفر خواهد بود نیز در نوبت هیات مرکزی جذب قرار دارند که وضعیت آنها نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شود. بنابراین در دانشگاه کار انجام نشده‌ای در ارتباط با این افراد نداریم. اما احکام آنها باید به ترتیب تایید شود.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین یاد آور شد: تعداد کمی از اعضای هیات علمی فوق، باقی مانده است که یا درمرحله بازنشستگی قرار داشتند و یا این که شرایطی برای حضور ندارند که البته فرصتی کوتاه نیز برای این افراد از هیات امنا به منظور تقویت بنیه‌ی علمی و کارنامه‌ی پژوهشی به آنها داده شده است که امیدواریم مشکل این افراد نیز در آینده نزدیک رفع شود.

وارد حوزه‌های علوم پزشکی نمی‌شویم

دکتر زمانی در خصوص برنامه‌ دانشگاه برای پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی نیز گفت : دانشگاه پیام نور در همه‌ زمینه‌ها دانشجو پذیرش می‌کند و تاکنون وارد حوزه‌های علوم پزشکی نشده است و در این زمینه هیچ فعالیت خاصی نداریم .

برنامه دانشگاه پیام نور برای حذف آزمون کاغذی

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین در خصوص حذف آزمونهای کاغذی دانشگاه گفت: ما به شدت دنبال اجرای این برنامه هستیم و باید در آزمون‌های دانشگاه پیام نور این برنامه با جدیت اعمال شود به طوری که ما در ترمی که گذشت نزدیک به ۱۴۰ هزار آزمون نفر الکترونیکی به مجموع آزمونهای قبلی خود اضافه کردیم . بنابراین ما این برنامه را با سرعت بسیار خوبی اجرای ی می‌کنیم و امیدواریم ظرف چند سال اینده بتوانیم به طور کامل آزمونهای کاغذی را در دانشگاه پیام نور حذف کنیم.

برگزاری ۵۰۰ هزار آزمون-نفر الکترونیکی

وی خاطر نشان کرد:‌ ما در حال حاضر از حدود ۳ میلیون آزمون- نفری که در هر ترم برگزار می‌کنیم بیش از ۵۰۰ هزار نفر آزمون – نفر آن به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که امیدواریم در هر سال تعدادی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ آزمون نفر به این آزمون‌ها اضافه کنیم تا اچجرای برنامه‌ی آزمون‌های الکترونیکی با سرعت بیشتری پیش برود.

برنامه‌ای برای ادغام با سایر دانشگاهها نداریم

رئیس دانشگاه پیام نور در خصوص خبری مبنی بر امکان ادغام واحدهای این دانشگاه با دانشگاه فنی حرفه‌ای نیز گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و ما هیچ برنامه‌ای برای ادغام‌ واحدهای این دانشگاه با واحدهای فنی و حرفه‌ای و کاربردی نداریم اما بحثی که از سوی وزیر علوم عنوان شد ساماندهی واحدهای کوچک پیام نور یا فنی و حرفه‌ای در درون خود دانشگاه بود. بنابراین این موضوع ارتباطی به یکدیگر ندارد و موضوع بیشتر ساماندهی مراکز کوچک دانشگاه پیام نور در درون خود دانشگاه است.

همکاری دانشگاه پیام نور با مدارس غیر انتفاعی

دکتر زمانی در ادامه در خصوص برنامه این دانشگاه برای در اختیارقرار دادن امکانات و تجهیزات دانشگاه پیام نور در اختیار دانش آموزان و مدارس گفت: ما هفته‌ گذشته تفاهم نامه‌ای با بخشی از وزارت آموزش و پرورش منعقد کردیم که مسئولیت ساماندهی مدارس غیر دولتی را مطرح کردیم و براین اساس توافق شد ما بتوانیم با بستر الکترونیکی که در اختیار داریم هم برای این مدارس تولید محتوا داشته باشیم و هم این که در برگزاری آزمون‌ها کمک کنیم ضمن این که آمادگی خود را برای ارائه آموزشهای ضمن خدمت دبیران و مربیان این مدارس را عهده دار بشویم و قرار است در این زمینه کنسولی نیز تشکیل شود تا زمینه‌های انجام این همکاری‌ها را بررسی کند.

راه اندازی ستادهای استانی پیام نور برای جذب دانشجو

دکتر زمانی همچنین در خصوص برنامه‌ی این دانشگاه برای پذیرش دانشجو در شرایط حذف کامل تکمیل ظرفیت نیز گفت: این محصول درسال گذشته نیز مطرح بود با توجه به این که برخی زیر نظام های آموزشی این تصمیم را اجرایی نکردند ما نیز تلاش کردیم فرصت تکمیل ظرفیت را در سال جاری داشته باشیم که با موافقت وزارت علوم این برنامه اجرایی شد اما وزارت علوم اعلام نموده که پذیرش از طریق تکمیل ظرفیت از سال آینده امکان پذیر نخواهد شد. بنابراین در این راستا ما نیز تلاش خودمان را برای پذیرش دانشجو به کار خواهیم گرفت و در این زمینه مراکز مادر استان‌ها باید ستادهایی برای تبیلیغ و جذب دانشجو دتر مراکز پیام نور راه اندازی کنند.

فعالیت ۴۰ نمایندگی پیام نور در خارج از کشور

رئیس دانشگاه پیام نور در پایان در خصوص مراکز بین‌المللی دانشگاه نیز گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ نمایندگی و مرکز این دانشگاه در خارج از کشور وجود دارد که ۳۸ دفتر در حال حاضرکاملا فعال است، در برخی از کشورها این دفاتر نمایندگی نیستند بلکه در قالب یک مرکز که ساختار مشخصی دارد فعالیت می‌کند. بنابراین تفاهم نامه‌ای برای تقویت این دفاتر با کانون عالی کارفرمایان منعقد نمودیم که می‌تواند در تقویت و گسترش فعالیت دفاتر تاثیرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها