جذب ۱۷۷ معلم در سال تحصیلی آینده در خراسان‌جنوبی

علیرضا موسوی‌کیا صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در طی هفته معلم اجرای قریب به ۵۰ عنوان برنامه را با همکاری بسیج فرهنگیان در سطح استان پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبار خاصی برای برگزاری این برنامه‌ها پیش‌بینی نشده این برنامه‌ریزی براساس پتانسیل‌های آموزش و پرورش استان صورت گرفته است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دستگاه تعلیم و تربیت نباید از معلم تعریف کند بلکه باید دستگاه‌های دیگر این اقدام را انجام دهند، یادآور شد: براساس آموزه‌های دینی مقام معلم بسیار مقام بالایی است.

موسوی‌کیا افزود: انتظار می‌رود این فضاسازی در جامعه ایجاد شود که باید همه قدردان معلمان باشند.

وی با اشاره به اینکه امسال یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش استان در هفته معلم تجلیل مدیران کل استان از معلمانی که در زندگی آن‌ها نقش بیشتری داشته‌اند است، گفت: در همین راستا به تمام مدیران کل استان نامه نوشته شده و از آن‌ها خواسته شده تا معلمانی که بیشترین نقش را در زندگی آن‌ها داشته‌اند را معرفی تا از آن‌ها در مراسم تجلیل از معلمان تقدیر شود.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش تجلیل همه اقشار از معلمان در طول سال تحصیلی است، اضافه کرد: این امر باید در جامعه نهادینه شود.

موسوی‌کیا ادامه داد: همچنین دومین رویکرد آموزش و پرورش استان تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان در حوزه تعلیم و تربیت است.

وی یادآور شد: در طی هفته معلم نمایشگاه‌های مختلف در تمام مدارس برپا و صبحگاه در تمام مدارس شهرستان‌ها برای تجلیل از معلمان در کف مدارس صورت می‌گیرد.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: تکریم معلمان باید همگانی و تبدیل به گفتمان بین اصحاب هنر و گفتمان جاری در جامعه شود.

موسوی‌کیا تعداد جمعیت دانش‌آموزان استان در مقاطع مختلف را بالغ‌بر ۱۶۰ هزار نفر دانست و افزود: بیشترین دانش‌آموزان مربوط به دوره ابتدایی با جمعیتی بالغ‌بر ۸۶ هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: همچنین قریب به ۱۵ هزار نفر در مجموعه آموزش و پرورش استان اعم از فرهنگی و کارکنان این مجموعه فعالیت دارند که ۵۷ درصد آن‌ها را بانوان و ۴۳ درصد را آقایان تشکیل می‎دهند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یکی از سیاست‌های مهم آموزش و پرورش را توزیع بهینه منابع نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: خراسان‌جنوبی دارای چهار استان مرزی از جمله نهبندان، درمیان، زیرکوه و سربیشه بوده و جزو سومین استان‌های پهناور کشور محسوب می‌شود بنابراین باید نیروهای آموزش و پرورش در این پهنه عظیم به گونه‌ای ساماندهی شوند که هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نباشد.

موسوی‌کیا با بیان اینکه متوسط خروجی نیروهای آموزش و پرورش در استان هر سال حدود ۷۰ نفر است که در قبال آن تعداد ورودی‌ها به استان بسیار محدود هستند، اضافه کرد: امسال ۱۷ هزار و ۲۸۰ ساعت معادل ۷۲۰ نفر در آموزش و پرورش کمبود معلم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۱۹۲ نفر از معلمان را ویژه کلاس‌های چندپایه اختصاص داده‌ایم، یادآور شد: خوشبختانه کمبود معلمان در استان را با گرفتن معلمان حق‌التدریس پوشش داده‌ایم تا هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نباشد.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به پراکندگی زیاد مدارس ابتدایی استان، گفت: حدود ۳۳ درصد از مدارس ابتدایی استان جزو مدارس کوچک(زیر ۱۵ نفر دانش‌آموز) هستند ولی سعی شده هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نداشته باشیم به طوری که در یکی از روستاهای طبس برای دو دانش‌آموز معلم ثابت قرار داده‌ایم.

موسوی‌‌کیا با بیان اینکه براساس برآورد صورت گرفته ورودی از طریق دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش استان ۱۶۹ نفر و پذیرش از طریق آزمون ۱۳۱ نفر بوده که در سال تحصیلی آینده وارد این مجموعه می‌شوند، افزود: همچنین سهمیه‌ای که در روزهای اخیر توسط وزارت آموزش و پرورش برای فعالیت در مجموعه آموزش و پرورش استان مشخص شده ۱۷۷ نفر بوده که براساس نیازهای آموزشی اعلام شده که بیشتر در بخش ابتدایی و فنی‌و حرفه‌ای بوده جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین در سال تحصیلی جدید به دستور مدیرکل آموزش و پرورش استان ۳۹۲ نفر برای معلم پیش‌دبستانی در شهرستان‌های استان به صورت حق‌التدریس و ۸۰ نفر سرباز معلم و امریه و در مجموع ۹۴۹ نفر جذب شده‌اند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تا اول مهرماه امسال ۶۷۲ نفر از فرهنگیان استان واجد شرایط بازنشستگی هستند که با توجه به کمبود نیرو از آن‌ها تقاضا شده تا بازنشستگی خود را به تأخیر بیاندازند، گفت: در سال تحصیلی آتی ۹۸۰ نفر معادل بیش‌از ۳۲ هزار ساعت در استان مورد نیاز خواهد بود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها