جذب کارشناس روان برای پیشگیری از اعتیاد

خبرگزاری مهر : معاون وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از اعتیاد، گفت: برای پیشگیری از اعتیاد برای هر ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر یک کارشناس روان به سیستم وزارت بهداشت اضافه کرده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر علی اکبر سیاری در مورد معضل اعتیاد و رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: وزارت بهداشت برای پیشگیری از اعتیاد چند برنامه دارد که یکی از این موارد شامل مهارت آموزی خانواده‌ها است.
وی به دومین برنامه وزارت بهداشت در پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: توجه به نقش جامعه و خدمات جامعه محور که در حال حاضر در چند استان به صورت پایلوت و آزمایشی کار خود را آغاز کرده است، مد نظر وزارت بهداشت قرار داشته و بر این اساس آموزش نقش پیشگیری از مصرف مواد مخدر در خانواده را آغاز کرده ایم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: باید تلاش کنیم که کسی در کشور معتاد نشود و این مسئله بسیار بر درمان اعتیاد مقدم است، نوجوانان ما باید نه گفتن را فراگیرند و بیاموزند که چگونه در مواجه شدن با دوستی که آنها را به مصرف مواد تشویق می‍‌کند یا حتی مواد را به آن عرضه می‌کند، بتوانند پاسخ منفی دهند.
سیاری اضافه کرد: مهارت نه گفتن، اعتماد به نفس، تفکر منطقی و توجه نکردن به گفتار غلط جزء مهارت زندگی است و ما تلاش داریم روی این مسأاله متمرکز شویم همچنین به خانواده‌ها آموزش دهیم که به چه ویژگی‌های در فرزندانشان توجه داشته تا به سمت مواد مخدر نرود یا اگر در یک خانواده فردی معتاد است، چه راهکاری اجرا کنیم که سایرین مستقیم درگیر معضل اعتیاد نشوند.
وی عنوان کرد: برای دانش آموزان و دانشجویان تحت عنوان مراقبین سلامت برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد را در وزارت بهداشت داریم و حتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ما یک کارشناس روان به سیستم وزارت بهداشت و شبکه مراقبین سلامت اضافه کردیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون در سیستم ما کارشناس سلامت روان نبود، خاطر نشان کرد: برای هر ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر یک کارشناس روان اضافه کردیم و این نقش وزارت بهداشت را برای پیشگیری از اعتیاد توسط مراقبین سلامت و کارشناسان روان و سفیران سلامت اجرایی می‌کنیم.
سیاری با اشاره به اینکه سفیران سلامت حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز سراسر کشور هستند، گفت: این افراد نقش رابط بین خودشان و خانواده‌هایشان برای مسائلی همچون کاهش آسیب‍‌های اجتماعی دارند.
وی در پایان رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را برای پیشگیری و کاهش اعتیاد در جامعه بسیار موثر عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم برنامه ها را به خوبی پیش ببریم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها