جذب نیرو در شهرداری رشت غیرقانونی انجام می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: با وجود برگزاری آزمون استخدامی شهرداری رشت، جذب نیرو در این نهاد به صورت غیرقانونی صورت می‌گیرد لذا از نهادهای نظارتی می‌خواهیم در این زمینه ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن پورفخریان لحظاتی قبل با حضور در دفتر این خبرگزاری از جذب نیروهای خارج از مجاری قانون در شهرداری رشت را مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد: پس از دستورالعمل و ابلاغ‌هایی مبنی بر عدم جذب نیرو به صورت شرکتی، قراردادی و استخدامی، تمام ورودی‌ها به شهرداری رشت مشروط به برگزاری آزمون استخدامی شد.

*ورود غیرقانونی نیرو در شهرداری رشت

این عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: از زمان این دستورالعمل تاکنون شاهد ورود غیرقانونی نیرو به شهرداری رشت هستیم و با وجود اینکه بنده بارها در مذاکرات با شهردار وقت معترض این قضیه بودم اما روند جذب غیرقانونی همچنان ادامه یافت و آقایان در پاسخ به این اعتراض عنوان کردند که نیرو جایگزین می‌کنیم.

وی افزود: پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد کسانی که وارد شهرداری شدند از منسوبین برخی اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری این شهر هستند و در این زمینه هرگز نهادهای نظارتی و فرمانداری ورود نکرده‌اند و مخالفتی در این باره صورت نگرفته است.

پورفخریان، گفت: با وجود اینکه برخی از کارآموزانی که دوره آنها تمام شده بود با چراغ سبز شهردار وقت همچنان مشغول به‌کار بودند و در اداره کار علیه شهرداری اقامه دعوی کردند و شهردار بدون دفاع رای بر بیمه این افراد داد که این موضوع با هدایت برخی از عوامل در شهرداری بود که در بررسی روند شهرداری این موضوع بیشتر خود را نشان می‌دهد و با وجود اینکه پرداخت حق بیمه در  اداره کار بود و نامی از جذب این افراد وجود نداشت اما همچنان مشغول به‌کار هستند و قول انعقاد قرارداد از طرف شهرداری نیز به آنها داده شده است.

به گفته وی، در سال ۹۰ با وجود اینکه احتیاجی به ورود نیرو به صورت انبوه نبود و شهرداری نیز نیروهای مازاد داشت، اما در یک اقدام غیرکارشناسانه و با چراغ سبز شهردار وقت آزمون استخدامی برای شهرداری رشت برگزار شد که بسیاری این آزمون را نپذیرفتند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه دهها هزار نفر به صورت مساوی در آزمون استخدامی شهرداری رشت شرکت کرده بودند، خاطرنشان کرد: برخی‌ها در این آزمون موفق شدند و پس از چند سال ورود نیرو به شهرداری رشت در چارچوب خاصی صورت گرفت.

*روند کلی آزمون استخدامی شهرداری رشت مشکل نداشت

وی روند کلی برگزاری آزمون استخدامی شهرداری رشت را بدون مشکل خواند و تصریح کرد: پس از این آزمون بسیاری از شهروندان مدعی بودند ورود نیرو به شهرداری خارج از ضابطه صورت می‌گیرد و با وجود تاکیدات بنده، نیروها به صورت غیرقانونی و شرکتی با شهرداری رشت قرارداد بستند.

پورفخریان اذعان کرد: با توجه به مصوبه شورای شهر رشت مبنی بر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی، از نیروهای قراردادی سال ۹۰ و ۹۱ که با شرکت تعاونی شهرداری رشت قرارداد بستند می‌خواهیم تبدیل وضعیت نشوند تا وضعیت آنها بررسی دقیق‌تر شود و از نهادهای نظارتی و فرمانداری می‌خواهیم حتما موضوع ورود غیرقانونی نیروها به شهرداری را بررسی و با متخلفان برخورد کنند.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی مکاتبه با هر نهادی در این زمینه هستم، افزود: اعضای شورای شهر رشت در مقابل ورود بدون ضابطه جذب نیرو سکوت کردند که شائبه‌برانگیز است.

*پرداخت ۵ میلیارد حقوق پرسنل شهرداری رشت در ماه

پورفخریان اذعان کرد: در صورتی که در ماه مبلغ حدود ۵ میلیارد تومان حقوق و مزایا به پرسنل شهرداری رشت پرداخت می‌شود آیا ورود غیرقانونی نیرو که جایی برای نشستن ندارند ظلم به منافع عمومی نیست.

وی درباره تخلفات برگزاری آزمون استخدامی شهرداری رشت، تصریح کرد: برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش صورت گرفت و تخلفاتی در این زمینه گزارش نشد اما در روند برگزاری اختلالاتی ایجاد شده بود.

منبع خبر : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911009000812

 

آخرین اخبار استخدامی شهرداریها سال ۹۱

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها