جذب نیروی انسانی به ویژه پرستار دشوار است

مشاور وزیر بهداشت گفت: جذب نیروی انسانی به ویژه پرستار دشوار است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر مداح در دیدار با معاونین درمان و توسعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ضرورت افزایش تعداد پرستاران و کمک پرستاران برای ارتقاء و بهبود کیفیت ارائه خدمات درمان در بیمارستان‌ها، اظهار کرد: همسو و هم‌جهت با توسعه مراکز درمانی باید در خصوص تأمین نیروی انسانی به ویژه افزایش تعداد پرستاران تلاش کرد.

وی ادامه داد: پرستاران جزو  ارکان مهم عملیاتی در حوزه درمان هستند و به نظر می‌رسد برای ارائه خدمات بهتر به مردم تعداد بیشتری از این صنف نیاز است.

مداح تأکید کرد: گسترش و افزایش تخت کار راحتی است اما کار دشوار و اصلی اضافه کردن و جذب نیروی انسانی به ویژه پرستاران است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

مشاور وزیر در امور سیاستگذاری‌های آموزشی و پژوهشی در پایان خواستار حمایت بیشتر به ویژه در حوزه مالی از پرستاران شد.

پرداخت مطالبات پرستاران مشکلاتی را به وجود آورد

در این دیدار دکتر علی فرهادی، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان انقباضی شدن بودجه  و مشکلات زمان تقسیم نیروهای طرحی را مهم‌ترین مشکلات نیروی انسانی در سال پیشرو عنوان کرد و افزود:  سیاست‌های انقباض مالی که از وزارت ابلاغ شده امکان برنامه‎ریزی‌های لازم در خصوص افزایش نیرو و معوقات پرستاران را با مشکل مواجه می‌کند.

وی بیان کرد: اجرای طرح قاصدک از دیگر برنامه‌هایی بود که در پرداخت مطالبات پرستاران مشکلاتی را به وجود آورد.

این مسئول در ادامه عدم تعهدات سازمان‌های بیمه‌ای را مشکل اصلی دانشگاه علوم پزشکی لرستان قلمداد کرد و یادآور شد: این مهم محدودیت‌های فراوانی را برای دانشگاه ایجاد کرده است.

نیاز زیادی به جذب پرستار، بهیار و کمک پرستار داریم

در ادامه این جلسه دکتر پیمان آسترکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر حوزه درمان دانشگاه هم در زمینه افزایش تعداد تخت و هم نیروی انسانی ارتقاء داشته است.

وی عنوان کرد: با این وجود هنوز با شرایط استاندارد خیلی فاصله داریم. در شرایط کنونی نیاز زیادی به جذب پرستار و مهم‌تر از آن نیروی بهیار و کمک پرستار داریم.

این مسئول با بیان اینکه امیدوارم با حمایت‌ها و پیگیری‌های معاون توسعه دانشگاه در سال جدید بتوانیم این نقیصه را مرتفع کنیم، یادآور شد: در افق ۱۴۰۴ باید به ازای هر تخت ۲.۴ پرستار داشته باشیم

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها