جدول طرح‌هایی که وام اشتغال می گیرد

کلیه طرح‌های بخش خصوصی و تعاونی که از طریق فرایند برنامه اشتغال فراگیر در سال ۱۳۹۶ و بعد از آن در رسته فعالیت های منتخب، تسهیلات دریافت نموده و به بهره برداری رسیده باشند مشمول شیوه نامه اشتغال فراگیر می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تحت عنوان «برنامه ی اشتغال فراگیر در سال ۱۳۹۶» تیرماه امسال با هدف افزایش جمعیت شاغل کشور به میزان۹۷۰ هزار نفر از سوی اسحاق جهانگیری رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد.

بر اساس برنامه اشتغال فراگیر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد با همکاری دستگاه‌های ذیربط، نسبت به تهیه بسته سیاستی و حمایتی هر یک از «رسته فعالیت‌های منتخب مشتمل بر وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌های اجرایی» در سطح ملی و استانی اقدام کند.

اما چه طرح هایی مشمول این شیوه نامه می شود؟

ماده ۲- طرح های مشمول این شیوه نامه به شرح زیر است:

کلیه طرح‌های بخش خصوصی و تعاونی که از طریق فرایند برنامه اشتغال فراگیر در سال ۱۳۹۶و بعد از آن در رسته فعالیت های منتخب، تسهیلات دریافت نموده و به بهره برداری رسیده باشند.

ماده ۳- منابع اعتباری مربوط به یارانه سود تسهیلات بانکی موضوع این شیوه نامه از محل اعتبارات ردیف شماره ۱۰۸-۵۵۰۰۰۰ جدول شماره ۹ پیوست قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور تامین می‌شود که بر اساس موافقت نامه متبادله بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرف تحقق اهداف آئین نامه می‌شود؛

تبصره: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است به گونه ای عمل نماید که تعهدات سال جاری و سالهای آتی برای یارانه سود تسهیلات و حمایت های نهادی، آموزشی و اجرایی موضوع آئین نامه از سقف ردیف یاد شده بیشتر نشود و چنانچه تعهداتی بیش از سقف تعیین شده ایجاد شود از سایر منابع آن وزارت باید پرداخت گردد.

ماده ۴-مبنای محاسبه و میزان یارانه سود تسهیلات پرداختی به طرح‌های مصوب کارگروه اشتغال و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال که از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار کسر می گردد،

تبصره ۱: برای مناطق روستایی، یا مرزی و یا نقاط محروم معادل۳ واحد درصد و برای مناطق روستایی یا محروم مرزی نیز ۵ واحد درصد به یارانه نرخ سود تسهیلات مندرج در جدول فوق اضافه خواهد شد. همچنین میزان یارانه سود تسهیلات در طرح های دانش بنیان در رشته فعالیت های مصوب شورا، یک واحد درصد افزایش می یابد، منوط به آنکه از دیگر مشوق های مالی دولت بهره مند نشده باشند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها