جبران کمبود معلم در خوزستان با جذب نیروی حق‌التدریس

در همایش بزرگداشت روز دانشجو (۱۶ آذر) و آیین استقبال از دانشجویان تازه وارد دانشگاه فرهنگیان خوزستان در تالار فردوسی اهواز بیان کرد: تا سه سال آینده امکان تامین نیروی معلم از راه نقل و انتقالات و یا دانشگاه فرهنگیان خوزستان وجود ندارد به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای جبران کمبود معلم در این استان از نیروی حق‌التدریس استفاده کنیم.

به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا وی گفت: پیش بینی شده در سال تحصیلی جاری سه هزار و ۵۰۰ نفر در آموزش و پرورش خوزستان بازنشسته شوند و با انجام طرح رتبه بندی تعداد بازنشستگان افزایش می یابدکه خلاء بزرگ نیرو در این اداره کل ایجاد می کند.
وی با اشاره به تدوین سند کیفیت بخشی آموزش و پرورش خوزستان افزود:در این سند اطلاعات کامل آموزش و پرورش خوزستان گردآوری،و این سند توسط مشاوران و کارشناسان تدوین خواهد شد.
مودت با اشاره به اینکه تا ۲ هفته آینده کار جمع آوری اطلاعات این سند در آموزش و پرورش خوزستان آغاز می شود بیان کرد: با استفاده از این سند آموزش و پرورش استان مطالبات و درخواست های خود را از بخش های مختلف از وزارت آموزش و پرورش طلب می کند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان نیز با تبریک روز دانشجو بیان کرد:درنیم قرن اخیر یکی از مهمترین قشری که به کشور و انقلاب اسلامی روحیه و امید بخشیده دانشجویان بوده اند.
علی حسین حسین زاده ادامه داد: امسال دانشگاه فرهنگیان خوزستان یک هزار و ۸۴۰ دانشجو معلم پذیرفته است.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر تلاش شده که به حوزه آموزش و پرورش خوزستان توجه ویژه شود،ادامه داد:از جمله اقداماتی که در این بخش انجام گرفته توسعه و بهبود زیرساخت های آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان خوزستان، اجرای طرح جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و حمایت از این دانش آموزان در طول سال تحصیلی و اجرای طرح بورسیه تحصیلی با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون ریال به دانش آموزان مناطق محروم به عنوان بورسیه بوده است.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: معلمی فقط انتقال مفاهیم درسی نیست بلکه باید در کنار انتقال علم ْ،دانش آموزان را با رفتار و سلوک مناسب آشنا کنیم.
براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش، خوزستان با کمبود ۱۶ هزار معلم روبه رو است. هم اکنون ۵۷ هزار معلم وظیفه تعلیم دانش آموزان خوزستانی را به عهده دارند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها