ثبت نام ۵۷۰۰ بیکار در سامانه کارورزی در خراسان‌شمالی/آغاز معرفی افراد به شرکت‌های خصوصی

ثبت نام ۵۷۰۰ بیکار در سامانه کارورزی در خراسان‌شمالی/آغاز معرفی افراد به شرکت‌های خصوصی

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ شمالی از نام نویسی پنج هزار و ۷۰۰ بیکار در سامانه کارورزی در استان خبر داد.

نجفی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در قالب طرح کارورزی، پنج هزار و ۷۰۰ نیروی فارغ‌التحصیل بیکار در سامانه مربوطه نام نویسی کرده‌اند و این مهم همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به نام نویسی ۹۰ شرکت، کارگاه و تولیدی خصوصی در این سامانه به منظور جذب نیرو، افزود: به طور رسمی همزمان با سراسر کشور معذفی فارغ التحصیلان بیکار به واحدها و شرکت های متقاضی جذب نیرو آغاز شده است.

نجفی با بیان اینکه این در سطح کشور ۱۵۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان بیکار در قالب آن بکارگیری می‌شوند، افزود: از مجموع این تعداد سهمیه این استان دو هزار و ۵۶۵ نفر بوده که باید این افراد جذب شرکت های خصوصی شوند.

وی ادامه داد: فارغ‌اتحصیلان بیکار بین چهار تا ششم ماه به صورت کارورزی در واحد و شرکت‌های نیازمند به نیرو بکارگیری شده و در این مدت نیز ماهیانه سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریال از دولت دریافت می‌کنند .

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ شمالی با بیان اینکه این نیروها از طریق دولت بیمه مدنی و ناشی از کار می‌شوند تا دیگر کارفرما در این حوزه دغدغه‌ای نداشته باشند، افزود: در صورتی که افراد پس از شش ماه دوره کارورزی در آن واحد جذب شوند کارفرما از پرداخت سهم حق بیمه خود معاف است.

نجفی افزود: متقاضیان می‌توانند برای نام نویسی در این طرح به آدرس الکترونیکی karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه کنند .

وی با بیان اینکه وجود تعداد بسیاری فارغ‌التحصیل بیکار در کشور و استان سبب شد تا دولت این تصمیم را اتخاذ کند، افزود: با توجه به اینکه این فارغ‌التحصیلان بیشتر در حوزه آکادمیک به تحصیل پرداخته و کمتر دارای مهارت هستند بنابراین از این طریق آنان می‌توانند مهارت‌های لازم را کسب کنند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها