تقدیر سازمان ملل متحد از عملکرد شهردار قزوین

تقدیر سازمان ملل متحد از عملکرد شهردار قزوین

دکتر مسعود نصرتی، شهردار قزوین و رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی (WAIC)، توسط قائم مقام دبیرکل سازمان ملل و رئیس برنامه اسکان بشر ملل متحد، مورد تقدیر قرار گرفت.

456456

این تقدیر براساس متن پیوست بواسطه تلاش‌های عالی ایشان در جهت ارتقاء توسعه پایدار شهری و فراهم کردن بستر شکوفایی شهری در جهان اسلام و باز زنده‌سازی ارزشمند شهر قزوین بوده است که در حاشیه پنجمین اجلاس مجمع جهانی شهرهای اسلامی (WAIC)، از سوی دکتر مارکو کامیا، رئیس اقتصاد شهری هبیتات به ایشان اهدا گردید.

اجلاس مذکور با سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر حسن روحانی، افتتاح شد.

فعالیت‌های متعدد و متنوع مرتبط به باززنده‌سازی شهری و برنامه‌های ارتقاء کیفیت زیست و فضای شهری مبتنی بر توجه درآمدهای پایدار، دلیلی است که برنامه اسکان بشر، به عنوان تخصصی‌ترین آژانس سازمان ملل، در رابطه با موضوع شهرها با آن، شهر قزوین را ارزیابی نموده است.

توجه کاربردی به ارزش‌های فضایی شهر و رویکرد مبتنی بر دانش در کشف و به کارگیری هرچه بیشتر استعدادها و فرصت‌های توسعه شهری اعم از منابع انسانی، محیطی، تاریخی و اجتماعی در طول نزدیک به یک دهه فعالیت متمرکز از یک سو و توجه به تعاملات بین‌المللی اهمیت دیپلماسی شهری از سوی دیگر باعث شده تا این شهر به عنوان یکی از شهرهای کهن سرزمین ایران مورد توجه جامعه جهانی و بخصوص سازمان ملل قرار گیرد.

مدیریت خلاق و رویکرد همه جانبه و درونزا نسبت به محتوای توسعه پایدار باعث شده علیرغم محدودیت‌های منابع مالی شهرداری‌ها که در اکثر شهرهای ایران با آن دست به گریبان هستند، با بهره‌گیری از مدل‌های جدید و متکی بر عملکردهای ارزشمند قابل تکرار شهرهای دیگر جهان، فرآیند حرکت این شهر را در مسیر توسعه پایدار تسهیل کند.

ترکیبی از توجه به زیرساختارهای توسعه و حل مسائل شهری به عنوان عرصه درونی و توسعه تاملات بین‌المللی و جلب سرمایه‌گذار به عنوان عرصه بیرونی ارزیابی خوب سازمان ملل را از این عملکرد در برداشته است.

در طول بیش از هشت سال فعالیت، آقای دکتر نصرتی به عنوان شهردار، فعالیت‌های ارزنده بین‌المللی از جمله دبیر شورای شهرداران SDSN ( شبکه راه‌حل‌های توسعه پایدار شهری سازمان ملل متحد) و مدیر راهبری ورود شهرهای اسلامی به برنامه شکوفایی شهری از جمله مسئولیت‌های ایشان بوده است.

از سوی دیگر مقایسه شرایط گذشته و حال این شهر نشان می‌دهد که سرعت توسعه شهری بسیار بالا بوده است. بعضاً برخی تجارب و پروژه‌های شهری قزوین در گذشته به عنوان بهترین عملکردها از طرف سازمان ملل مورد توجه قرار گرفته است.

امید است شهرهای دیگر ایران و منطقه، بویژه کلان شهرها بتوانند با بهره‌گیری از این تجربیات و رویکردها زمینه‌ای برای آبادانی سرزمین ایران فراهم آورند.

مسعود نصرتی‌ ، رییس مجمع جهانی شهرهای اسلامی

4545

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها