تفویض اختیار به استانداران در زمینه حل مشکلات استخدامی دستگاه ها

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: در لایحه جدید دولت با تفویض اختیار به استانداران، مشکل استخدامی دستگاه‌های استانی تا حدودی حل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس، سید صولت مرتضوی در جمع فرمانداران ۱۳ شهرستان استان هرمزگان اظهار کرد: همیشه قدرت پیش برنده امورات نیست و اگر با تدبیر همراه باشد، پیشرفت و هم دلی حاصل می شود.
وی اختیارات استاندار و فرمانداران را در برخی موارد حتی بیشتر از رییس جمهور عنوان کرد و گفت: استاندار و فرمانداران متناظر دولت جمهوری اسلامی ایران هستند، نه وزارت کشور و حتی در مواردی فضایی بهتر را نسبت به رییس جمهور برای مدیریت دارند.
مرتضوی تصریح کرد: فرمانداران باید بر قانون اساسی و بودجه مسلط بوده و اختیارات خود را بدانند تا بتوانند با تدابیر لازم از قدرت خود برای خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده کنند.
وی در خصوص کمبود نیروی انسانی در فرمانداری ها گفت: این مسأله که در فرمانداری های استان هرمزگان کمبود نیرو وجود دارد، را قبول داریم، اما از سوی دیگر همه بر متورم بودن بدنه دولت نیز واقف هستیم.
معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: ماهانه ۷۵ هزار میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق به کارمندان می شود و هم اکنون ۱۱۰ هزار میلیارد تومان نیز یارانه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: مشکل تورم بدنه دولت تراکم نیروی انسانی در نقاط برخوردار است وگرنه نقاط محروم که همیشه با کمبود نیروی انسانی مواجه بوده‌اند.
به گفته مرتضوی، هم اکنون در دستگاه هایی که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند چارت سازمانی وجود دارد، ولی مجوز استخدام نیست که در لایحه جدید دولت با تفویض اختیار به استانداران این مشکل را تا حدودی حل می کند.
وی بیان کرد: با توجه به اشرافیت استانداران بر وضعیت حاکم بر دستگاه های استانی استخدام ها و جا به جایی ها بهتر صورت می گیرد.
معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن قدردانی از عملکرد استاندار و فرمانداران هرمزگان گفت: بر اساس اخبار و اطلاعات موجود، مدیریت عالی استان به همراه فرمانداران منصبوب شده، عملکردی الگو مانند داشته‌اند که ثمره استفاده صحیح از قدرت است.
وی یادآور شد: خدمت رسانی وقت و بی وقت مسوولین استان هرمزگان نشان از مدیریتی قدرتمند و با درایت دارد که می توان آن را الگو قرار داد.

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها