تصویب سهمیه‌های جدید دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی

تصویب سهمیه‌های جدید پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی

با ۱۸۶ رای موافق؛
سهمیه‌های جدید پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی تصویب شد

ماده واحده طرح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی با ۱۸۶ رای موافق و ۴ رای مخالف در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، طبق ماده واحده این طرح از تاریخ تصویب این قانون سهمیه‌بندی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی اعم از رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی از کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی به جز مواردی که در این ماده واحده آمده ممنوع است.

طبق ماده واحده این طرح، قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و اصلاحات بعدی به قوت خود باقی است و صد در صد پذیرش در رشته‌های تخصصی زنان و زایمان به خانم‌ها اختصاص می‌یابد.

در بخش دیگر ماده واحده این طرح آماده که ده درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت در رشته‌های دستیاری پزشکی (رشته‌های مورد نیاز وزارت بهداشت) که به مناطق محروم اختصاص می‌یابد با داوطلبان بومی است و پذیرفته‌شدگان مکلف‌اند به مدت سه سال برابر طول مدت تحصیل را صرفا در مناطق محروم خدمت کنند و افرادی که سابقه خدمت در این مناطق را دارند حداکثر تا ۵ سال از تعهد خدمت‌شان کسر می‌گردد.

در بخش دیگر ماده واحده طرح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تکمیلی و تخصصی اضافه شده که ده درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت در مقطع دکترا برای مربیان رسمی (حداقل یک نفر) منوط به کسب حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص می‌یابد.

در بخش دیگر ماده واحده این طرح نیز تصریح شده که ۵/۲ درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت دستیاری به نیروهای مسلح در رشته‌های مورد نیاز با تایید وزارت بهداشت منوط به کسب حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص می‌یابد.

طبق تبصره یک این ماده، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اختصاص سهمیه برای نخبگان و استعدادهای برتر به قوت خود باقی است.

تبصره دو این ماده نیز کلیه قوانین مغایر با این قانون را از جمله قانون تخصیص سهمیه برای زنان در پذیرش دستیاری رشته‌های تخصصی پزشکی مصوبه ۱۳۷۲ را لغو و هرگونه سهمیه‌بندی جدید را با تصویب مجلس شورای اسلامی عنوان کرده است.

تبصره سه ماده واحده این طرح نیز تصریح کرده است که این قانون از زمان تصویب لازم‌الاجرا است.

به گزارش ایسنا، پس از تصویب طرح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، موسی قربانی نماینده قائنات در تذکری نسبت به ماده ۱۶۲ آیین‌نامه داخلی مجلس خواستار لغو کلیه قوانین موازی با این قانون در مورد سهمیه‌های کنکور شد که این امر مورد تایید رییس مجلس قرار گرفت.

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1494734&Lang=P

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها