تدوین آیین نامه استخدام استعدادهای برتر

قائم مقام معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تسهیل در تشکیل کمیته ویژه جذب نخبگان ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: آیین نامه جذب استعدادهای برتر برای استخدام این دسته از افراد تدوین و تصویب شد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سعید سهراب پور صبح امروز سه شنبه در پنجمین همایش نخبگان جوان شناسایی، جذب و هدایت استعدادهای برتر را از وظایف اصلی بنیاد ملی نخبگان نام برد و افزود: شناسایی و هدایت نخبگان از سوی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور از طریق برگزاری جشنواره‌های علمی خوارزمی، شیخ بهایی، فارابی، رازی، آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها و المپیادهای علمی دانشجویی صورت می گیرد.
قائم مقام معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره‌ها و آزمون‌ها تحت پوشش امور ملی نخبگان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان عضوی ندارد بلکه برگزیدگان و استعدادهای برتر مشمول حمایت بنیاد می‌شوند و آنها برای جلب در نهادهای مختلف کشور و حضور در عرصه‌های علمی و اجتماعی آماده سازی می‌شوند.
وی با اشاره به فعالیت‌های تشویقی و جذب نخبگان در مراکز علمی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر کمک‌ها و حمایت‌هایی از مراکز نخبه پرور اعطا شده است که طبق این حمایت‌ها اعتبارات پژوهشی به پارکها، مراکز پژوهشی و پژوهشگاه‌ها برای جذب نخبگان ارسال شده است.
سهراب پور ایجاد شورای تعامل دانشگاه‌ها را از دیگر اقدامات این بنیاد نام برد و اضافه کرد: این شورا در حال حاضر در میان ۱۰ دانشگاه تشکیل شده است تا زمینه تعامل و همکاری دانشگاه‌ها فراهم شود.
وی جایزه پسادکتری شهید چمران و جایزه شهید کاظمی را از دیگر فعالیت‌های تشویقی بنیاد نام برد و ادامه داد:‌ علاوه بر این اقدام به تدوین و تصویب آیین نامه بورس تحصیلی به دانشجویان دکتری و ارشد شد. ضمن آنکه با هماهنگی وزارت علوم، اقدام لازم برای تکمیل آیین‌نامه‌های استعدادهای درخشان و تحت پوشش قرار این نخبگان انجام شد.
قائم مقام معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیل در تشکیل کمیته ویژه جذب نخبگان ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حمایت از اساتید نخبه از دیگر فعالیت‌های تشویقی این نهاد علمی ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر این، آیین نامه جذب استعدادهای برتر برای استخدام این دسته از افراد تدوین و تصویب شد.
سهراب‌پور همچنین تدوین وام ودیعه مسکن برای دانشجویان استعداد برتر دکتری را از دیگر اقدامات بنیاد نام برد و اضافه کرد: این آیین نامه همچنین اعتبارات لازم برای دانشجویان دکتری مقیم خارج که به کشور بازگشته‌اند نیز تاکید دارد این تسهیلات به مدت دو سال در اختیار دانشجویان دکتری که به کشور بازگشته‌اند تعلق می‌گیرد.
وی همچنین از تاکید برخی از ارگان‌ها برای نخبگان در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت:‌ با توسعه علوم مختلف و افزایش تعداد استعدادهای برتر در کشور برخی از ارگان‌ها همچون قوه قضائیه در قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با مراجعه به بنیاد درخواست معرفی نخبگان در حوزه‌های مختلف را ارایه داند.
سهراب پور همچنین از تهیه سند راهبردی نخبگان خبر داد و یادآور شد: رویکرد اصلی این سند بهره برداری از استعدادهای نخبگان در حوزه‌های مختلف است.

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها