تجمع پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی دولت دهم مقابل دفتر نوبخت

صبح امروز یکشنبه ششم مهرماه حدود ۳۰۰ نفر از پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی دولت دهم با تجمع مقابل دفتر معاونت راهبردی ریاست جمهوری دولت یازدهم خواهان مشخص شدن وضعیت استخدامی خود شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ۲۰ هزار نفر از پذیرفته شدگان استخدامی دولت دهم با گذشت بیش از یک سال از انجام آزمون استخدامی هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

با وجود آن‌که محمدباقر نوبخت – معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور – به تازگی از جذب و به کارگیری نیروهایی که مراحل قانونی استخدام را طی کرده باشند در اسفندماه امسال خبر داده و حتی گفته که این نیروها به طور کامل از فروردین ماه سال آینده (۱۳۹۴) حقوق خود را دریافت خواهند کرد، گویا تعدادی از قبول شدگان اعتمادی به این گفته‌ها ندارند.

یکی از تجمع کنندگان در این خصوص گفت: ما خواهان دریافت تضمین‌های لازم برای تحقق وعده‌های مسوولان هستیم. از زمان برگزاری آزمون استخدامی استانداری‌ها مصوب برنامه پنجم توسعه که مورد توافق مجلس و با مجوز از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور به شماره ۴۵۵۰ / ۱۱۰ / د م مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۱ بوده، تا کنون وعده‌های شفاهی بسیاری به ما داده شده که هیچ‌کدام محقق نشده، لذا باید تضمین کتبی داده شود.

یکی دیگر از افراد تجمع کننده نیز اظهار کرد: استخدام ما مربوط به برنامه پنجم توسعه است که این برنامه یک سال دیگر به پایان می‌رسد و اگر امسال تکلیف ما مشخص نشود قانونا مجوز استخدام ما لغو خواهد شد.

در همین رابطه دژپسند – معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور – با حضور در جمع تجمع کنندگان خطاب به آنان گفت: ما قصد داریم به استانداری‌ها نامه بنویسیم تا در صورت داشتن اعتبار، شما را به کار بگیرند.

یکی از تجمع‌کنندگان در این خصوص اظهار کرد: این نامه اردیبهشت ماه هم به استانداری‌ها نوشته شده بود، اما استانداری‌ها می‌گویند بدون تامین اعتبار، استخدام غیرممکن است. نگرانی که هم‌اکنون وجود دارد این است که ۲۷ مهرماه آخرین فرصت استانداری‌ها برای برآورد نیازهایشان از اعتبارات لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ است که اگر این تاریخ بگذرد عملا استخدام ما غیرممکن می‌شود.

بنا بر این گزارش، تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی همچون «دولت باید به تعهداتش پایبند باشد»، «تغییر دولت باعث تغییر تعهداتش نمی‌شود» و «آقای روحانی امید ما به تدبیر شماست»، خواهان پیگیری مشکلات خود شدند.

تجمع‌کنندگان بیانیه‌ای صادر کرده‌اند که در بخشی از آن آمده است: «ما پذیرفته شدگان آزمون استخدامی استانداری‌ها، مصوب برنامه پنجم توسعه که مورد توافق مجلس قانون‌گذار بوده و با مجوز از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور به شماره مجوز ۴۵۵۰ / ۱۱۰ / د م مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۱ (متفاوت از مجوز طرح مهرآفرین که مورد موافقت مجلس نبوده و ایرداتی به آن وارد شده است) از جناب دکتر نوبخت مجری و متعهد ارزش‌های اخلاقی مقام معظم رهبری و کارگزار عالی رییس محترم جمهوری خواستار آن هستیم که در راستای پیروی از بیانات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» پیرامون نخبه‌پروری و عدالت استخدامی و توجه ویژه به امورات جوانان، و شعار و خط مشی امید و عدالت جناب دکتر روحانی به ما پذیرفته شدگان که به لحاظ علمی، نخبه و به لحاظ اخلاقی، اسوه هستیم و این خواسته ما که منجر به ۲۸ ماه رنج و انتظار و دلشکستگی پدران و مادران سالخورده گشته و باعث شده به عدالت‌خواهی و یاری مسوولین کیلومترها راه پیموده و خود را به دفتر ایشان رسانده تا به درد دل این جوانان گوش فرا داده شود.

بنا بر این گزارش، نوبخت روز پنج‌شنبه در شهرستان نمین گفته بود که براساس بخشنامه‌ای که به همه استان‌ها اعلام کردیم، قرار است با تأمین اعتبار در بودجه سال آینده، استخدامی‌های استانداری‌ها به سرعت جذب شوند که این کار از اول اسفندماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود این افراد اولین حقوقشان را فروردین سال آینده در قالب بودجه سال ۱۳۹۴ دریافت کنند، ابراز امیدواری کرده بود که این پرداختی با رضایتمندی این افراد که مدت‌هاست منتظر استخدامی خود هستند، انجام شود.

نوبخت تاکید کرده بود که دولت به دلیل کمبود اعتبارات هیچ مجوز جدیدی را برای استخدام نیرو صادر نکرده و قرار نیست تا پایان امسال اتفاق خاصی در این زمینه رخ دهد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها