تا پایان امسال حداقل ۶۰۰ قاضی جذب دستگاه قضایی می‌شوند

معاون اول قوه قضاییه گفت: نمی‌توان منکر نقش محوری قاضی در دستگاه قضا شد اما اجزای کمک کننده به قاضی نیز باید با او همسو باشند. وکیل و کارمند ناسالم تهدید جدی برای دستگاه قضایی محسوب می‌شود.
حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی تصریح کرد: در افکار عمومی این طور به نظر می‌رسد که کار قضات بسیار سخت و پرمخاطره است. البته بحث دشوار و یا سخت بودن همیشه در مورد مشاغل مختلف مطرح است. من نیز معتقدم کار قضات فی نفسه دشوار است اما سوال این است که آیا راهکاری برای تسهیل آن وجود دارد.


وی ادامه داد: قران کریم نیز در مورد نماز خواندن عنوان می‌کند که این کار دشوار است اما برای کسی که با نماز انس پیدا کرده باشد آسان خواهد شد بنابراین معتقدم حقیقت قضا جایگاه ممتازی داشته و به امیرالمومنین و پیامبر اسلام باز می‌گردد. بنابراین تنها راه این است که کسب رضای خدا را تنها وظیفه خود قرار دهیم.
رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: راه سهل کردن قضاوت این است که دل را در گرو ذات مقدس خداوند بگذاریم از همکاران خود نیز همراه می‌خواهم که دراین مورد از خود مراقبت کنند نه گفتن به انسانهای متخلف که قصد نفوذ بر قاضی را دارند بسیار سهل است اما اگر کسی بخواهد همه افراد را از خود راضی نگه دارد در این صورت قضاوت برای وی دشوار خواهد شد.
وی با بیان اینکه علاوه بر سوابق و مدرک تحصیلی قضات عملکرد و سلوک آن‌ها بیش ازهمه اهمیت دارد گفت: همه همکاران یک قاضی در سلامت کار وی و شعبه محل کار او نقش مهمی دارند علاوه براین حتی یک وکیل نیز اگر عالما از ناحق دفاع کند حق الوکاله وی نامشروع خواهد بود.
معاون اول قوه قضاییه ببا تاکید براینکه تراز نظام اسلامی بدون اصلاح نظام وکالت و کار‌شناسی امکان پذیر نیست تصریح کرد: هدف قاضی و وکیل نباید از یکدیگر جدا باشد چراکه معتقدم همه ما در دستگاه قضا باید آهنگ احقاق حق را داشته باشیم.
وی افزود: نمی‌توان منکر نقش محوری قاضی در دستگاه قضا شد اما اجزای کمک کننده به قاضی نیز باید با او همسو باشند وکیل و کارمند ناسالم تهدید جدی برای دستگاه قضایی محسوب می‌شود.
رئیسی اعلام کرد: تا پایان امسال حداقل ۶۰۰ قاضی جذب دستگاه قضایی می‌شوند که این تعداد در سال آینده به ۸۰۰ نفر خواهد رسید.
وی همچنین خطاب به کارآموزان قضایی حاضر در این مراسم نیز خاطرنشانکرد: یک قاضی هیچ‌گاه از کسب دانش بیشتر بی‌نیاز نمی‌شود بنابراین فراموش نکنید که سوگند شما امری تشریفاتی نخواهد بود و باید همواره به آن پایبند باشید.

 

منبع: ایلنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها