تاکید وزیر بهداشت بر استخدام پرستاران

دستجردی: قانون ارتقای بهره وری مصوبه هیئت دولت و قانون مجلس است. امسال حتما و باید این قانون اجرایی شود.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اینکه استخدام ۲۳ هزار پرستار باید و حتما امسال اجرایی شود، گفت: اگر مجلس برای تصویب استخدام ۲۳ هزار پرستار در برنامه پنجم توسعه در صحن علنی مخالفت کند به معنای آن است که با قانون خودشان موافق نیستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنا، مرضیه وحید دستجردی درباره آخرین اقدامات انجام شده به منظور استخدام ۲۳ هزار پرستار گفت: مقرر شده که پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان برای استخدام پرستاران در صحن علنی مجلس مطرح شود…..

وی با اشاره به تصویب قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت در سال ۸۸ توسط مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این قانون علاوه بر آن که مصوبه مجلس است، دستور اکید رئیس جمهور برای استخدام ۲۳ هزار پرستار را نیز دارد. بنابراین دولت باید علاوه بر تقبل بار مالی ناشی از آن، نیروی انسانی لازم را نیز به استخدام درآورد.
وزیر بهداشت، استخدام ۲۳ هزار پرستار و تامین بار مالی ناشی از آن را کاری مشترک میان معاونت‌های نیروی انسانی و برنامه ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: در این زمینه اقداماتی که به وزارت بهداشت مربوط می‌شد، انجام شده است. در مجموع کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و تمام علاقه مندان به پرستاران در کشور عزم جدی دارند که از استخدام ۲۳ هزار پرستار طی برنامه پنجم توسعه در صحن علنی مجلس دفاع کند تا به این ترتیب در برنامه پنجم توسعه برای اجرایی شدن قانون ارتقای بهره وری کادر پرستاری لازم تامین شود.
وی در پاسخ به این سوال که در صورت مخالفت مجلس آیا دولت اختیار استخدام ۲۳ هزار پرستار را دارد یا نه گفت: حتما دولت این اختیار را دارد اما مجلس باید این موضوع را تصویب کند. چرا که قانون مربوطه مصوبه مجلس است و اگر مجلس در صحن علنی استخدام ۲۳ هزار پرستار را تصویب نکند یعنی آن که با قانون خودشان موافق نیستند.
وزیر بهداشت درباره برخی مباحث مبنی بر مخالفت نماینده دولت در بحث تامین اعتبار مالی ناشی از استخدام ۲۳ هزار پرستار در مجلس اظهار داشت: نباید با این موضوع مخالفت کنند. قانون ارتقای بهره وری مصوبه هیئت دولت و قانون مجلس است. امسال حتما و باید این قانون اجرایی شود. معاونت برنامه ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری بر اساس مصوبه و آیین نامه دولت تعهد کرده که بار مالی ناشی از این قانون را بپردازد.
دستجردی در پایان گفت: کارشناسان و معاونان مربوطه وزارت بهداشت طی جلسات مختلف در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری شرکت کرده و در مورد تعداد پرستارانی که باید استخدام شوند و همچنین بار مالی این قانون به توافق رسیده‌اند بنابراین باید تامین اعتبار لازم از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای استخدام ۲۳ هزار پرستار صورت گیرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت/ ۸۹/۶/۲۳

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها