تاکید وزیرمحترم علوم، تحقیقات و فناوری بر انجام فراخوان های جذب اعضای هیأت علمی در قالب جدول زمانی مصوب

زمان نهایی شروع فراخوان بهمن ۹۶
تاکید وزیرمحترم علوم، تحقیقات و فناوری بر انجام فراخوان های جذب اعضای هیأت علمی در قالب جدول زمانی مصوب

تاکید وزیرمحترم علوم، تحقیقات و فناوری بر انجام فراخوان های جذب اعضای هیأت علمی در قالب جدول زمانی مصوب

برابر اعلام مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آقای دکتر منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در ملاقات رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایشان و ارائه گزارشی از استمهال ستاد آمایش و روند تطبیق مجوز رشته ها بر اعلام نیازهای هیأت علمی دانشگاه ها که در هفته گذشته به چند مرحله تاخیر در برگزاری فراخوان جذب انجامید، بر نکات زیر تاکید فرمودند:

الف: فراخوان های جذب اعضای هیأت علمی باید برابر جدول زمانی مصوب و به صورت منظم برگزار شود و تعویق و تاخیر مهار گسیخته در آن مورد قبول نیست.

ب: بخش های گسترش و ستاد آمایش که قبلا برای تطبیق مجوزها بر اعلام نیاز دانشگاه ها درخواست مهلت کرده بودند باید بررسی های خود را هرچه سریعتر به پایان رسانند و مرکز جذب اعضای هیأت علمی مکلف است قبل از پایان بهمن ماه نظرات آنان را اخذ و فراخوان را اعلام نماید. درصورتیکه مسئولین ستاد آمایش همچنان نتوانستند نتایج قطعی خود را اعلام نمایند، مرکز جذب بر اساس نورم و روال گذشته فراخوان را برگزار نماید.

ج: برای جذب اعضای هیأت علمی در واحدهای غیرانتفاعی و در واحدهای وابسته به دستگاه های اجرایی نباید محدودیتی در جذب اعضای هیأت علمی اعمال گردد و این بخش ها می توانند توسعه مورد نظر خود را در بخش جذب اعضای هیأت علمی با رعایت سایر مقررات انجام دهند.

د: وزارت علوم برای واحدهای تک جنسیتی تسهیلات ویژه ای را خصوصا در جذب اعضای هیأت علمی مورد نظر دارد که به اطلاع واحدهای مربوطه خواهد رساند.

ه: دانشگاه ها و موسساتی که قبلا برای افرادی که جایابی بورس داده اند و آن افراد بورسیه اینک از تحصیل فراغت یافته اند باید این افراد را در رقابت عادلانه با سایر متقاضیان فراخوانی (بدون شرکت آنان در فراخوان) شرکت دهند و در صورتیکه این فارغ التحصیلان کف حدِّ نصاب شایستگی های هیأت علمی را کسب کردند جذب آنان باید در اولویت باشد.

برهمین اساس دکتر محمدرضا رضوان طلب رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی برای عموم واحدهای دولتی و غیرانتفاعی از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه مورخ  ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ آغاز خواهد گردید و تا ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ادامه خواهد یافت. باتوجه به تاخیر پیش آمده در برنامه جدول زمانی فراخوان، این مهلت تمدید نخواهد شد و متقاضیانی که نتوانند تا این تاریخ آمادگی خود را در سیستم ثبت نمایند؛ باید خود را برای فراخوان بعد که در شهریور ۹۷ برگزار می شود، آماده نمایند.

وی تاکید کرد دانشجویانی که در حال تحصیل هستند تا قبل از دفاع پایان نامه خود نمی توانند متقاضی عضویت هیأت علمی شوند و ثبت تقاضای آنان بلا اثر است. همچنین کسانی که در ارگانی به صورت کارمند پیمانی یا رسمی هستند از شرکت در فراخوان قبل از استعفا محرومند.

دکتر رضوان طلب اعلام کرد: تقاضای مرکز جذب اعضای هیأت علمی از دانشگاه ها آن است که در حل مسئله بورسیه ها مسئولین وزارت علوم را یاری دهند و اجازه ندهند مسئله جذب آنان به یک چالش در نظام آموزش عالی تبدیل شود. تقاضای عضویت آنان را با نگاه مثبت بپذیرند و آنان را در بررسی و رقابت عادلانه با سایر متقاضیان بدون هرگونه بدبینی و پیش داوری نسبت به آنان سهیم نمایند. البته این به معنای آن نیست که تقاضا یا پذیرش بورسیه به معنای تقاضا یا پذیرش عضویت هیأت علمی باشد و یا تعهدی از سوی وزارت علوم بر پذیرش پذیرفتگان بورس به عنوان عضو هیأت علمی وجود داشته باشد ولی در یک منظومه مدیریتی گذشته و حال این گونه پیش بینی شده است که سرمایه گذاری دولت برای بورس دادن به افراد دارای استعداد برتر هدر نرود و حتی الامکان از وجود این افراد پس از دوره تحصیل استفاده شود. حتی دانشگاه ها و موسساتی که به آنان جایابی نداده اند اما به گرایش و تخصص آنان نیاز دارند، باید جذب این افراد را در اولویت قرار دهند.

این مقام مسئول در وزارت علوم تاکید کرد: اراده وزیر محترم علوم و سایر بخش های وزارت متبوع در مورد بورسیه ها به صورت قاطع

برهمین راهبرد اساسی استوار است و موکدا از اعضای محترم هیأت اجرایی جذب و مسئولین دانشگاه ها و موسسات می خواهم اجازه ندهند در این اراده خلل و ناهماهنگی راه یابد.

مرکزجذب اعضای هیأت علمی  وزارت علوم تحقیقات و فناوری

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها