بی‌توجهی به اشتغال موجود دلیل حل نشدن معضل بیکاری

عضو شورای‌عالی اشتغال با اشاره به رویکرد دولت برای حفظ اشتغال موجود و رفع موانع آن گفت:‌ عدم توجه به اشتغال موجود دلیل حل نشدن معضل بیکاری در سالیان گذشته است.
داود قادری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص رویکرد دولت در خصوص مسئله اشتغال اظهار داشت: رویکرد دولت حفظ اشتغال موجود و رفع موانع اشتغال است که این مسئله می‌تواند یکی از اهداف اصلی شورای عالی اشتغال باشد.
عضو شورای عالی اشتغال با بیان اینکه اشتغال موجود کشور، جزو اشتغال‌های پایدار کشور است، اضافه کرد: اما پایداری اشتغالی که می‌خواهیم ایجاد کنیم به شرایط بعد از آن بستگی دارد و مشخص نیست که پایدار بماند یا خیر.
وی گفت: شناسایی بیکاران واقعی و پیدا کردن راهکارهایی برای مهار کردن بحران بیکاری از جمله برنامه‌های دولت در این زمینه است.
قادری با اشاره به عدم توجه به اشتغال موجود در کشور به عنوان یکی از مسائل این بخش گفت: برای نمونه اگر به اشتغال کارگران مشغول در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی با چند هزار کارگر توجه نشود، باید چه میزان هزینه صرف وام خوداشتغالی یا به کارگیری افراد در کارگاه‌های خرد و کوچک شود تا آن را جبران کند؟
وی افزود: توجه کافی و حفظ اشتغال موجود و توجه به پایداری مشاغل می‌تواند به این مسئله کمک کند.
قادری تصریح کرد: براساس گزارش مرکز آمار، از سال ۸۴ تاکنون ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مشغول کار شده‌اند، اما این آمار تنها ورودی به اشتغال را محاسبه کرده و مثلاً فردی که یک ماه مشغول بوده و بعد از آن بیکار شده را محاسبه نکرده است.
نماینده کارگران در شورای عالی اشتغال ادامه داد: به همین دلیل است که در سال ۸۴ حدود ۳ میلیون بیکار در کشور داشته‌ایم که الان هم به همان میزان داریم و هر روز هم بیشتر می‌شود که این نشان‌دهنده عدم توجه به حفظ اشتغال است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها