بیش از ۵۰ درصد جمعیت تحصیلکرده ایران از اینترنت استفاده می کنند

بیش از ۵۰ درصد جمعیت تحصیلکرده ایران از اینترنت استفاده می کنند

تهران – بیش از ۵۰ درصد جمعیت ایران که تحصیلات عالی دارند، از اینترنت استفاده می کنند، در حالی که میزان دسترسی به اینترنت در میان افرادی که دارای تحصیلات ابتدایی یا راهنمایی هستند کمتر از شش درصد است.

به گزارش ایرنا، اتحادیه جهانی مخابرات(ITU) در گزارشی که در دی ماه سال جاری منتشر شده به بررسی رابطه بین سطح تحصیلات و میزان استفاده از اینترنت پرداخته است.

بر اساس نتایج این گزارش، در بعضی از کشورهای در حال ‌توسعه مانند ایران، هندوراس و پاراگوئه تفاوت کاربرد اینترنت بین افراد تحصیل ‌کرده و افراد با تحصیلات کمتر چشمگیر است.

بر اساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، بیشتر از ۶۰ درصد از افرادی که تحصیلات ابتدایی یا راهنمایی داشتند در کشورهای کره جنوبی، سوییس و نیوزیلند و بیشتر از ۹۰ درصد کسانی که تحصیلات عالی داشتند کاربر اینترنت هستند.

داده‌های مربوط به کاربرد اینترنت در آموزش نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت در میان کسانی که تحصیلات بالاتری دارند بیش‌تر است.

تحصیلات بالاتر به ‌طور کلی به معنی درآمد بیشتر و سواد کامپیوتری بیشتر است و هر دو این عوامل برای افزایش کاربرد اینترنت مهم‌ هستند.

در تمام کشورها، بدون استثناء، افرادی که از سطح تحصیلات بالاتری برخوردارند (متوسطه و دانشگاهی) بیشتر از کسانی که تحصیلات پایین‌تری دارند از اینترنت استفاده می‌کنند. به ویژه، احتمال آنلاین بودن افرادی که از تحصیلات عالی برخوردارند بیشتر است و میزان نفوذ کاربری اینترنت در میان این گروه در اغلب کشورهایی که داده‌هایشان موجود است از ۵۰ درصد فراتر می‌رود.

در بسیاری از کشورهای در حال ‌توسعه از جمله در برزیل و سنگال، بیشتر از ۸۰ درصد از کسانی که تحصیلات عالی دارند آنلاین‌ هستند.

کاربرد اینترنت در میان کسانی که تحصیلات بالای سطح متوسطه دارند به نسبت بالاست و از سطوح ملی فراتر می‌رود.

فقط در کشورهایی که سطح کل نفوذ کاربری اینترنت در آن‌ها بسیار بالاست، مانند نروژ و ایسلند، سطح کاربری اینترنت در تمام سطوح تحصیلی یکسان است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها