بیش از ۴۲۱ هزار فرصت شغلی شناسایی شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۵۵۲ هزار و ۳۵۶ نفر جوینده کار نزد کاریابیهای کشور ثبت نام کرده اند و در همین مدت حدود ۴۲۱ هزار و ۵۵۱ فرصت شغلی بدست آمده است.
به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ ˈعلی اکبر لبافیˈ افزود: در مدت یاد شده ۵۴۴ هزار و ۸۷۶ نفر جوینده کار به بنگاه های اقتصادی معرفی شده اند که تاکنون ۱۷۴ هزار و ۴۲۸ نفر بکار گمارده شدن آنان اعلام شده است.
وی اظهار داشت: هدف گذاری صورت گرفته از طریق کاریابی ها حدود ۲۲۰ هزار فرصت شغلی در طول سال است.
وی تاکید کرد که تعداد بکارگمارده شدگان ۹ ماهه سال جاری به نسبت سال قبل در مدت مشابه حدود ۶۰ درصد رشد دارد که دلائل اصلی آن اجرای بند(و) ماده ۸۰ قانون برنامه و تخفیف در معافیت حق بیمه سهم کارفرما است که از ابتدای سال جاری اجرا شده است.
وی د ادامه افزود: کارفرمایانی که بتوانند مازاد بر نیروی کار موجود اقدام به جذب نیروی انسانی کنند در چارچوب مقررات مربوطه می توانند از تخفیف معافیت حق بیمه سهم کارفرما در مجموع در دو برنامه چهارم و پنجم از تخفیف معافیت حق بیمه به مدت پنج سال استفاده کند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در همین مدت ۲۷ هزار و ۱۷۹ کارفرما جهت بهره مندی از تخفیف در معافیت حق بیمه سهم کارفرما از طریق کاریابی ها معرفی شده و تعداد ۸۵ هزار و ۳۹۶ نفر از این طریق جذب بنگاه های اقتصادی شده اند.
لبافی در ارتباط با مشاغل خانگی اعلام کرد: طی سال ۱۳۹۰ و ۹ ماهه سال ۱۳۹۱ در مجموع ۹۹۸ هزار و ۱۲۱ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است که ۶۴۵ هزار و ۴۶۴ طرح از سوی استان ها به بانکهای عامل جهت برخورداری از تسهیلات مشاغل خانگی برای خرید ابزار کار معرفی شده اند و ۳۹۸ هزار و ۷۱۲ طرح به مبلغ ۱۳میلیون و ۷۵۵ هزار و ۶۸۵ ۶۸۵ میلیون ریال پرداخت شده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در ارتباط با مشاغل خرد و خود اشتغالی نیز تاکید کرد: ۵۸ هزار و ۵۷۰ طرح طی ۹ ماه به مبلغ یک میلیون و ۹۳۸ هزار و ۴۵۴ ریال پرداخت شده است.
وی در ارتباط با اشتغال مجدد مقرری بگیران نیز گفت: حدود ۱۰ هزار و ۳۶۹ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در ۹ ماهه سال جاری با استفاده از تبصره یک ماده ۶ قانون بیمه بیکاری موضوع پرداخت ۷۰ درصد از حقوق از طریق صندوق بیمه بیکاری و ۳۰ درصد توسط بنگاه های اقتصادی جذب شده اند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها