برگزاری دو آزمون در سال / در مرحله اول آزمون استخدامی ۱۲ هزار نفر پذیرفته می شوند

رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه ما مجوز لازم را برای ثبت نام رشته شغل ها ارائه کرده ایم و ۴۰۰ هزار نفر برای آزمون استخدامی در مرحله اول شرکت کردند ؛ اظهار داشت: در مرحله اول حدود ۱۲ هزار نفر پذیرفته می‌شوند که به ازای هر سی و سه نفر یک نفر پذیرفته خواهد شد.
وی افزود: ساز و کار انتخاب افراد به این گونه است که ۳۰ درصد مصاحبه و ۷۰ درصد آزمون در پذیرش افراد تاثیر گذار خواهد بود که افراد قبول شده برای احراز شرایط استخدام به گزینش معرفی می شوند.
رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور با بیان اینکه تنها راه استخدام پیمانی و رسمی آزمون های استخدامی است گفت: ما در پاییز نیز آزمون دیگری داریم که ۱۴ هزار و نفر در آن پذیرفته می‌شوند و ۴ هزار نفر نیز توسط دستگاه‌های ذیصلاح همچون وزارت نفت بر اساس مقررات خاص استخدام می شوند که حدود مجموع آن سی هزار نفر استخدامی در دستگاه های دولتی خواهیم داشت.
رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور درباره حقوق شهروندان در ادارات گفت: یکی از محورهای برنامه جامع اصلاح اداری صیانت از حقوق مردم و ارتقاء رضایتمندی شهروندی است که در این زمینه برنامه‌هایی را برای تقویت رسیدگی و رعایت حقوق شهروندان در نظام اداری در نظر گرفته ایم که اگر دستگاه‌های زیرمجموعه این قوانین را رعایت نکردند مجازات خواهند شد و ما این روش را سالانه مورد ارزیابی قرار می دهیم و تمهیدات لازم را در این زمینه در نظر می گیریم.
وی درباره شاخص های عمومی و اختصاصی انتخاب دستگاه های ممتاز در جشنواره شهید رجایی اظهار داشت: ما دو شاخصه عمومی و اختصاصی را برای انتخاب دستگاه‌های برتر در نظر گرفته ایم که با توجه به شاخص ها برای شاخص های عمومی امتیاز ۱۰۰۰ و برای شاخص های اختصاصی نیز امتیاز هزار را در نظر گرفتیم و مجموعه ۱۰ دستگاهی که بیشترین امتیاز را از مجموعه ۲۰۰۰ امتیاز به دست آورند به عنوان دستگاه برتر معرفی می شوند و در روز چهارشنبه هشتم شهریورماه در مراسم اختتامیه شهید رجایی از آنها تقدیر خواهد شد.
انصاری افزود: البته انتخاب مدیران و دستگاه های برتر تنها به تهران خلاصه نمی‌شود و در کل کشور انتخاب مدیران و دستگاه‌های برتر انجام خواهد شد و مجموعه گزارش این موضوع به روسای قوای مقننه و مجریه ارائه می گردد که البته نتیجه ارزیابی ها در ارزیابی دولت موثر خواهد بود.
رییس سازمان اداری و امور استخدامی کشور درباره شاخص های استخدام گفت: شایسته سالاری و عدالت استخدامی و شاخص های مهم آزمون های استخدامی خواهد بود و امسال تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
 رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور در ادامه برنامه با اشاره به اینکه جذب سالانه ما ۳ تا ۴ درصد متقاضیان یا فرصت های شغلی است اظهار داشت: کسانی باید در آزمون شرکت کنند که می دانند از صلاحیت بالایی برخوردار هستند و احساس می کنند که در آزمون قبول می شوند.
 وی با اشاره به اینکه در سال دو آزمون برگزار می کنیم افزود: یکی از آزمون ها فرض بر این است که آخر بهار یا اول تابستان برگزار شود و دیگری هم فرض بر این است که آخر پاییز یا اول زمستان برگزار شود اما امسال به دلیل گرفتاری سازمان سنجش در برگزاری کنکور سراسری و آزمون کارشناسی ارشد آزمون استخدامی با تاخیر در ۳ شهریور ماه برگزار شد.
انصاری با بیان اینکه به دنبال این مهم هستیم که آزمون بهاره خود را به جایی غیر از سنجش واگذار کنیم گفت : اگر سنجش و آموزش کشور نتواند این هماهنگی را با ما ایجاد کند ، دستگاه های دیگری هم هستند که این توانایی را دارند تا با ما همراه و هماهنگ باشند.
رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور تصریح کرد: پس از اینکه آزمون برگزار شد ، کمتر از یک ماه نتیجه پذیرفته شدگان آزمون عمومی را به دستگاه ها اعلام می کنیم و دستگاه ها سریع مصاحبه تخصصی را انجام می دهند ولی انجام مراحل گزینش سیری دارد و اگر با سرعت انجام شود افراد کمتر از ۶ ماه می توانند کل مراحل استخدام را پشت سر بگذارند و در نهایت جذب دستگاه های اجرایی شوند.
 از سر جمع کارکنان دولت از سال گذشته تا الان ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است
 انصاری با بیان اینکه نیروی انسانی کارمند ی دولت برای امسال حدود۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر بود اظهار داشت: از سال گذشته تا الان ۱۰ هزار نفر در سر جمع کارکنان دولت کاهش یافته است لذا همیشه بحثی وجود دارد مبنی بر اینکه نیروی انسانی دولت زیاد است اما باید گفت که تعریف کارمند در هر یک از کشور ها با هم متفاوت است و لذا مقایسه ها در این رابطه دقیق نیست.
وی با بیان اینکه فرانسه بالای ۳ میلیون و آلمان زیر ۸۰۰ هزار نفر کارمند دارد گفت: در هر یک از این کشور ها تعریف کارمند متفاوت است .
رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور اظهار داشت: در فرانسه همه کارمندان چه آنهایی که در ایالات و واحدهای محلی و چه آنهایی که در سطح ملی کار می کند ، همه کارمند دولت به حساب می آیند اما در آلمان اینگونه نیست آنها کارمند دولت فدرال هستند.
انصاری با بیان اینکه ما حدود۱۵ تا ۲۰ درصد نیروی اضافه و در جاهایی هم نیز نیرو کم داریم گفت: ما یک نظام پیوسته کشوری داریم ، این نظام باعث شده مدیران ما به راحتی انتقال از نقطه ای به نقطه دیگر را تصمیم گیری می کنند، در بسیاری از نقاط کمبود نیروی انسانی داریم ، در خیلی از روستا ها ممکن است معلم نداشته باشیم یا اینکه کم داشته باشیم و یا در شهر کمبود معلم را می توان از طریق حق التدریس جبران کرد .
 وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق نیروی انسانی دولت اضافه و بعضا مازاد و در برخی از نقاط دور افتاده با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم خاطرنشان کرد: جذب نیرو با دو هدف صورت می گیرد، هدف اول در راستای جایگزینی بخشی از نیروی خروجی دولت است و هدف دوم در جهت حرکت نیروی انسانی درون دولت در بین شهرهای مختلف است.
رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان در طول دولت یازدهم حدود ۲۱ هزار تخت بیمارستانی جدید و ۵ هزار تخت اورژانس به بهره برداری رساند گفت: بخشی از این تخت های جدید در شهرستان هایی هستند که که تخت نداشتند و لذا نمی توان به وزارت بهداشت گفت که از بیمارستان های دیگر برای آن بیمارستان ها نیرو جذب کنند ، لذا در اینجا باید نیروی جدید جذب کرد.
 وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون آزمون استخدامی در وزارت آموزش و پرورش گفت: ما ۱۰ هزار مجوز داده بودیم به طوری که ۲ تا ۳ هزار مجوز جذب نشده از قبل داشتیم.
 انصاری با بیان اینکه آموزش و پرورش تمام نیروی خود را از طریق آزمون استخدامی جذب نمی کند بلکه از طریق دانشگاه فرهنگیان هم جذب نیرو صورت می گیرد افزود: امسال ۶ هزار مجوز دادیم که آنها ۸ هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت اعلام کردند.
 آزمون استخدامی وزارت نفت و برخی از دستگاه های دیگر در سالهای ۹۰ و ۹۱ منطبق بر قانون نبود
رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور با اشاره به اینکه آگهی استخدام را ما تأیید می کنیم ادامه داد: آموزش و پرورش ۳۵ درصد را به خانم ها و ۶۵ درصد را به آقایان اختصاص داده بود ، که ما این مسئله را نپذیرفتیم لذا قرار شد تا تجدید نظر صورت گیرد و به حدود ۴۶ درصد خانمها و ۵۴ درصد آقایان رسید.
وی با اشاره به اینکه نباید میان داوطلبان زن و مرد تفاوت قائل شد گفت: به نظر می رسد آموزش و پرورش باید دقیق تر عمل کند تا دچار مشکل نشود .
انصاری در خصوص آزمون استخدامی وزارت نفت در سالهای۹۰ و ۹۱ اظهار داشت: در این سالها آزمون های داخلی گرفته شده بود به طوری که با پارتی بازی این آزمون برگزار شد.
 انصاری با بیان اینکه آزمون استخدامی وزارت نفت و برخی از دستگاه های دیگر در سال های ۹۰ و ۹۱ منطبق بر قانون نبوده است و نتایج آن قابلیت اجرا ندارد گفت: امسال مصوبه افزایش حقوق کارمندان دولت بر اساس نرخ تورم۱۰ درصد بود لذا ماده ۸۴ قانون الحاق ۲ برای اعضای هیأت مدیره شرکت های دولتی سقف تعیین کرده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. اصغر گفت:

    انصاری جان افراد بیکار رو دریاب

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها