برگزاری آزمون استخدامی شرکت نفت در اردیبهشت ماه/ چارچوب آزمون های استخدامی نفت تغییر کرد

آخرین اخبار شرکت نفت ۹۲

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران خبر داد:
برگزاری آزمون استخدامی شرکت نفت در اردیبهشت ماه/ چارچوب آزمون های استخدامی نفت تغییر کرد

آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، اردیبهشت ماه امسال براساس گروه های شغلی مورد نیاز شرکت ملی نفت برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران درباره تغییرات صورت گرفته در آزمون استخدامی این شرکت در سال‌جاری گفت: آزمون‌های استخدامی در دوره‌های گذشته برمبنای رشته تحصیلی برگزار می‌شد، حال آنکه در آزمون امسال گروه شغلی داوطلبان مورد توجه است.
عباس خنیفر با تاکید بر این که جذب نیروی انسانی به شیوه گذشته نمی‌توانست اهداف صنعت نفت را محقق کند، تصریح کرد: توجه به گروه شغلی افراد در آزمون امسال موجب شده تا دانش‌های تخصصی مورد نیاز برای مشاغل صنعت نفت طراحی شود.
وی هدف از تغییر در شیوه برگزاری آزمون‌های استخدامی را جلوگیری از ریزش نیروی انسانی در کنار تامین اهداف صنعت دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که آزمون براساس رشه تحصیلی متقاضیان برگزار می‌شود در نهایت می‌توانیم این افراد را از نظر صلاحیت علمی غربال کنیم، ولی به دلیل نامشخص بودن سمت و گروه‌های شغلی، فرد پذیرفته شده تا آخرین لحظه از محل خدمت و شغل آتی خود اطلاعی ندارد.
خنیفر با بیان این که همین بی‌اطلاعی می‌تواند به عاملی مهم در ریزش نیروی انسانی تبدیل شود، گفت: در چنین شرایطی ممکن است فرد پذیرفته شده در آزمون تمایلی به حضور در یک شرکت، منطقه جغرافیایی و گروه شغلی خاص نداشته باشد و از فرآیند جذب خارج شود.
وی افزود: حالت دیگری که به صنعت نیز آسیب می‌زند این است که فرد در فرآیند جذب باقی بماند ولی بعد از مدتی انگیزه اولیه خود را به دلیل عدم همخوانی با گروه شغلی مورد علاقه‌اش از دست بدهد و از صنعت خارج شود.
مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز چنین اتفاق‌هایی و تضمین بیشتر ماندگاری نیروها، جذب در این دوره براساس گروه‌های شغلی طراحی شد و این امکان برای متقاضیان به وجود آمد که از همان ابتدا گروه شغلی و محل اشتغال خود را انتخاب کنند.
جذب نیروی انسانی براساس ۵۵ گروه شغلی
خنیفر، مجوزی که برای جذب نیروی انسانی صادر شده است را شامل ۵۵ گروه شغلی برای خدمت در ١٧ استان کشور اعلام کرد و افزود: این مجوز برای جذب نیرو در مقاطع تحصیلی کاردانی و بالاتر از آن صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد که آزمون کتبی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (پنجم و ششم اردیبهشت ماه امسال) و همزمان در ٨ حوزه اصفهان، اهواز، بندرعباس، تهران، تبریز، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار می‌شود.
ثبت نام ١٢٩ هزار نفر برای شرکت در آزمون
خنیفر تعداد داوطلبانی را که برای شرکت در آزمون سال جاری ثبت نام کرده‌اند ١٢٨ هزار و ٩۴٣ نفر دانست و بیشترین تعداد ثبت نام‌شدگان را مربوط به استان خوزستان عنوان کرد.
وی با بیان این که تعداد ٣٣ هزار و ٨۶٠ نفر از خوزستان برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده‌اند، اضافه کرد: رتبه دوم متعلق به استان فارس با ١٧ هزار و ٩۶۵ نفر است و رتبه سوم با ١١ هزار و ۶١١ نفر در اختیار تهران قرار دارد.
به گفته او کمترین میزان مشارکت نیز مربوط به استان سیستان و بلوچستان با تعداد ۲۲۰ نفر بوده است.
مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران درباره رشد قابل توجه برای شرکت در آزمون ٩٢ نیز اظهار داشت: در دوره گذشته که برای جذب ۴۹۰۷ نفر کسب مجوز شده بود حدود ١٢٨ هزار نفر در آزمون ثبت نام کردند، حال آنکه در این دوره با وجود کاهشی که در تعداد مجوز جذب داشتیم ( ٢ هزار و ۶٧۶ نفر)، شاهد ثبت نام نزدیک به ١٢٩ هزار نفر هستیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها