برنامه ایجاد اشتغال برای ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر نیروی کار در خارج از کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیامک دولتشاهی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران مراکز مشاوره شغلی و کاریابی های خارجی سراسر کشور در محل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت : اکنون دو هزار نفر نیروی فنی و کارگری کشورمان در قالب پروژه صادرات خدمات فنی ومهندسی در خارج از کشور حضور دارند و پیش بینی می شود، رفع مشکلات بانکی، حداقل امکان حضور ۱۰ هزار نفر نیروی کار کشور را فراهم سازد.
وی اضافه کرد: بررسی فعالیت شرکت های ایرانی در بخش صادرات خدمات فنی ومهندسی نشان می دهد، جمهوری اسلامی سابقه نزدیک به دو دهه در این بخش دارد و در مرحله اول تا سال ۱۳۸۱ روند رشد این بخش بطور متوسط سالانه ۱۲ درصد بود و در مرحله دوم از زمان تخصیص جوایز صادراتی رشد متوسط به بیش از ۴۵ درصد رسید .
دولتشاهی یادآور شد: سال ۹۱ به بعد، براساس تصمیم دولت جوایز صادراتی متوقف و شکل خدماتی ( تامین هزینه حضور در نمایشگاه های خارجی، کاهش سود تسهیلات بانکی دریافتی و غیره ) پیدا کرد و قطع مناسبات بانکی به دلیل تحریم ها و صادر نشدن ضمانت نامه های بانکی و نبود پروژه های جدید، افت شدید فعالیت در این بخش را به همراه داشت.
وی خاطرنشان ساخت : توانمندی شرکت های صادر کننده خدمات فنی و مهندسی ایران، موجب حضور آنها در ۵۹ کشور جهان شد و در عین حال در سال های گذشته کشور عراق که بیشترین سهم در جذب صادرات این بخش را به خود اختصاص داده بود و کمترین مشکل را از نظر مراودات بانکی داشت، با شروع جنگ در سال گذشته و کاهش قیمت نفت، ۵۰ درصد پروژه های این کشور متوقف شد.
به گفته دولتشاهی، دولت ۲۰۰ میلیون دلار تسهیلات برای پیمانکاران ایرانی حاضر در عراق اختصاص داده که بتوانند پروژه های خود را تکمیل و واگذار نمایند، این پول از دو هفته قبل در حال تزریق به پروژه هاست .
وی گفت : براساس سند همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی که به امضای دو طرف رسیده، موضوع صدور شناسنامه شغلی حل می شود و امسال یکهزار و ۸۰۰ جلد شناسنامه شغلی صادر خواهد شد و شرکت های عضو این تشکل از این امر استقبال می کنند.
به گزارش ایرنا، مجموعه فعالیتهای هدفدار مهندسی که شامل تدارکات، طراحی، اجرا ، ساخت، تعمیر کالا، تجهیزات، ماشین آلات صنعتی، نصب و راه اندازی، نظارت، آموزش، فعالیتهای نرم افزاری و غیره را صادرات خدمات فنی ومهندسی تعریف کرده اند و ارزش صادرات این بخش در سال گذشته دو میلیارد و ۹۱۵.۵ میلیون دلار ثبت شد .

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها