بازگشت پرستاری کشور به نیم قرن قبل/ تهدید سلامت مردم

یک نماینده مجلس، گفت: متاسفانه در یک اقدام غیرقابل‌باور شاهد صدور آئین‌نامه‌ای هستیم که به‌ یکباره همه گذشته پرافتخار پرستاری کشور را زیر سئوال برده و آن را به نیم قرن قبل بازگردانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا جعفرزاده ایمن آبادی در اعتراض به اقدام اخیر وزارت بهداشت در راستای اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی، اظهارداشت: بیش از ۵۰ سال از شروع آکادمیک پرستاری در کشور می‌گذرد و حال می‌خواهیم به شیوه قدیم که زیرساخت‌های آموزشی برای تربیت پرستار وجود نداشت و پرستاران در محیط بیمارستان‌ها، آموزش می‌دیدند، برگردیم. با سپردن آموزش پرستاری به بیمارستان‌ها و پذیرش دانشجو خارج از آزمون سراسری مسلما با افت شدید کیفیت آموزش و ورود افرادی که شایستگی لازم را ندارند، روبه‌رو خواهیم بود.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: این طرح خلق‌الساعه، بدترین شیوه برای جبران کمبود نیروی پرستار در کشور است. در حال‌حاضر هزاران پرستار فارغ‌التحصیل بیکار در جامعه داریم و وزارت بهداشت می‌بایست پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: در این نسخه‌ای که وزارت بهداشت برای جبران کمبود پرستار در مسیر اجرای برنامه تحول در نظام سلامت پیچیده، مقرر گردیده است بیمارستان‌های بزرگ که صلاحیت آنها توسط وزارت بهداشت بررسی و تایید می‌شود، تحت‌نظر دانشکده‌های پرستاری و طبق قراردادی که با دانشکده پرستاری دانشگاه خودشان منعقد می‌کنند، دانشجوی پرستاری تربیت ‌کنند. حال سئوال اینجاست که کجای این کار تحول است؟! فارغ‌التحصیلان بیکار پرستاری چه کاری می‌بایست انجام دهند.

جعفرزاده در پایان اجرای این طرح غیرکارشناسانه را تهدید و زنگ‌ خطری برای سلامت مردم دانست و عنوان کرد: چندین سال است که هشدار کمبود نیروی پرستار در بیمارستان‌ها را داده‌ایم، حال پس از گذشت چندین سال شانه خالی کردن مسئولان امر، وزارت بهداشت می‌خواهد کمبود پرستار را با این طرح که سلامت مردم را در بیمارستان‌ها تهدید می‌کند، جبران نماید.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها