بازگشت افراد بازنشسته به کار منصفانه نیست

بازگشت افراد بازنشسته به کار منصفانه نیست
دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: بازگشت افراد بازنشسته به موجب قانون و استفاده از پتانسیل های قانونی بود اما این بازگشت منصفانه نیست. اگر نیازی به حضور این افراد در همین پست بود چرا بازنشسته شدند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خانه ملت، فیاض شجاعی با اشاره به ارسال گزارش دیوان محاسبات به کمیسیون بودجه درباره بازنشستگی های پایان سال ۹۶، گفت: با توجه محدود شدن پاداش پایان خدمت در بودجه سال ۹۷، افراد زیادی در پایان سال ۹۶ ترغیب به بازنشستگی شدند تا از مزایای پاداش بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه در نشست کمیسیون بودجه مقرر شد که دیوان محاسبات گزارش پاداش های پایان خدمت بالای ۳۰۰ میلیون تومان را به کمیسیون ارائه دهد، افزود: در پایان سال ۹۶ افراد زیادی بازنشسته شدند؛ اما عده ای بازنشسته شده و مجدد به کار بازگشتند.
دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه داد: البته بازگشت این افراد به موجب قانون و استفاده از پتانسیل های قانونی بود اما این بازگشت منصفانه نیست چراکه اگر نیازی به حضور این افراد در همین پست بود چرا بازنشسته شدند.
شجاعی به بازنشستگی و بازگشت به کار مجدد دبیرکل بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: وی براساس قانون پیش از پایان سال ۹۶ بازنشسته شده و طبق محاسبات قانونی پاداش پایان خدمت خود را دریافت کرد؛ اما بلافاصله در همین پست مشغول به کار شد که از لحاظ قانونی مشکلی برای بازگشت وجود نداشت اما چرا فردی که به خدمتش در همین منصب نیاز است بازنشسته شده و باید بار دیگر به کار بازگردد.
وی با بیان اینکه دیوان محاسبات از باب انصاف تذکراتی به مسئولان ذیربط درباره این نوع بازنشستگی ها داده است، یادآور شد: این موضوع منجر به طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان شد که براساس این طرح استثناهای بکارگیری بازنشستگان در مورد مقامات به سران سه قوه، وزیران، نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان و معاون اول رییس جمهور و قوه قضاییه محدود می شود.
دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: این طرح در بحث جانبازان درصد را افزایش داده و بالای ۵۰ درصد را ملاک عمل قرار داده، آن هم در سمت های بالا می توانند از این افراد پس از بازنشستگی دعوت به کار کنند.
شجاعی با بیان اینکه به محض تصویب این قانون در مجلس و تایید در شورای نگهبان دیوان محاسبات به عنوان یکی از ناظران بر اجرای دقیق این قانون نظارت می کند، تصریح کرد: براساس گزارش های دریافتی یکی از مدیران، با توجه به مرخصی های استفاده نکرده، بالای یک میلیارد تومان پاداش پایان خدمت دریافت کرده است که البته این پرداخت براساس قانون انجام شده بود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها