ایران یک زن را مدیر ایرلاین ملی کرد زنان در عربستان هنوز حق رانندگی ندارند

پایگاه آمریکایی فوربس با اشاره به انتصاب فرزانه شرفبافی به مدیرعاملی شرکت هواپیمایی ملی ایران نوشت: در حالی که ایران یک زن را به عنوان مدیر بزرگترین ایرلاین این کشور انتخاب کرده، زنان در عربستان حتی حق رانندگی ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از فوربس، اولین زن ایرانی این هفته رسما مدیریت شرکت هواپیمایی ملی ایران، ایران ایر را بر عهده گرفت. فرزانه شرفبافی، با حکم وزیر راه و شهرسازی ایران، جایگزین فرهاد پرورش شده است. پرورش به سمت نماینده ایران در سازمان هوانوردی بین المللی (ایکائو) منصوب شده است.

خانم شرفبافی ۴۴ ساله که بر اساس گزارش ها اولین زن ایران است که دکترای هوافضا دارد، در مقطعی حساس سرپرستی شرکت ایران ایر با عهده دار می شود. شرکت ایران ایر بعد از سال ها تحریم و استفاده از هواپیماهای با عمر بالا در حال بازسازی ناوگان حمل و نقل هوایی خود است.

از زمان اجرایی شدن برجام در ژانویه ۲۰۱۶، این ایرلاین ایرانی ۲۲۰ هواپیمای جدید از شرکت های ایرباس، بوئینگ و ای تی آر به ارزش میلیاردها دلار سفارش داده است. برخی از این هواپیماهای جدید وارد ناوگان حمل و نقل هوایی ایران ایر شده اند، اما تحویل عمده این هواپیماها مدتی زمان خواهد برد.

از جمله اولویت های وی، بازسازی ساختار شرکت ایران ایر برای افزایش قدرت رقابت آن با رقبای داخلی و منطقه ای است. وی همچنین بهبود سابقه ایمنی ایران ایر و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر برای زنان را از اولویت های دیگر خود خوانده است.

شرف بافی اولین مدیرعامل یک ایرلاین خاورمیانه ای نیست. قبلا خانم قاعده عبدالعاطف، مدیریت شرکت هواپیمایی ملی سوریه را بر عهده داشته و خانم راشا الرومی، تا آوریل سال جاری یعنی قبل از تقدیم استعفای خود، مدیر شرکت کویت ایرویز بوده است.

در حالی که ایران یک زن را به عنوان مدیر بزرگترین ایرلاین این کشور انتخاب کرده، زنان در عربستان، دیگر کشور بزرگ منطقه حتی حق رانندگی نیز ندارند. جایگاه و نقش زنان در صنعت هوانوردی در کل چندان برجسته و پررنگ نیست. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ توسط موسسه اسکیفت انجام شده، از ۲۴۸ ایرلاین جهان تنها ۱۲ ایرلاین مدیر زن دارند که این به معنای حضور کمتر از ۵ درصدی زنان در مدیریت عاملی ایرلاین های جهان است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها