ایرادات مصوبه استخدام را رفع می کنیم

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به ایراداتی که از سوی هیات تطبیق مصوبات درباره مصوبه اخیر دولت برای استخدام بی ضابطه اتخاذ شده است، گفت: ایراداتی که از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده را دولت رفع خواهد کرد.

 فاطمه بداغی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا دولت ایرادات وارده به مصوبه استخدام مهر را رفع خواهد کرد یا خیر، گفت: این ایرادات از سوی دولت رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مصوبات دولت طبق اصل ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی برای مجلس ارسال می شود، افزود: پس از ارسال نظر مجلس در صورت مغایرت مصوبه با قانون ایرادات رفع و از سوی دولت مصوبه اجرا خوهد شد.

وی در  پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که مجلس می گوید دوسال است مصوبات هیات وزیران به آنها ارسال نمی شود، تصریح کرد: این طور نیست ضمن این که این موضوع هم ادعای  جدیدی نیست ولی به هر حال همین مصوبه مورد تحقیق قرار  گرفته و نظر مجلس در این خصوص اعلام شده است.

بداغی با تاکید بر اینکه دولت بر اساس قوانین عمل می کند و ایرادات را رفع می کند، ادامه داد : این مصوبه انگیزه خوبی به دنبال دارد و آن تعیین تکلیف افراد سرگردانی است که حتی مدتهای طولانی ۱۰ یا ۱۵ ساله سابقه خدمت دارند اما بحثی درباره  جذب آنها نشده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: در نهاد ریاست جمهوری هم افراد بسیاری هستند که حتی از دولتهای قبلی مشغول به فعالیت هستند اما تعیین تکلیف نشده اند حق این افراد است که با تاکید بر قوانین و مقررات جذب شوند حالا اگر اشکالاتی هم وجود داشنه باشد قطعا رفع خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با برگزاری  جلسات مشترک مجلس و دولت خاطر نشان کرد: ما دیدگاهمان این است که همه در حاکمیت سوار بر یک کشتی هستیم و اگر این کشتی آسیب ببیند همه اسیب خواهند دید و در صورتی که به سلامت از مشکلات عبور کند همه سلامت خواهند بود لذا نفس برگزاری این جلسات بسیار خوب است.

بداغی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با حکم یکی از نهادهای نظارتی درباره انفصال از خدمت رئیس  کل بانک مرکزی گفت: این موضوع ارتباطی به بنده ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که بحث خروج بانوان بالای ۱۸ سال از کشور با اجازه ولی چگونه پیش خواهد رفت، گفت: این موضوع در لایحه دولت وجود نداشت و آنچه در این لایحه آمده مطابق با قانون مدنی است که بر اساس آن زنان و دختران بالای ۱۸ سال تمام رشید محسوب می شوند و لذا برای خروج از کشور مشکلی ندارند.

وی افزود: البته در قانون فقط زنان شوهر دار هستن که برای خروج از  کشور نیازمند اجازه همسرانشان هستند. تفاوتی که لایحه جدید با قانون قبلی دارد  در تعریف انواع گذرنامه ها و عناوین متفاوت است. ظاهرا پیشنهادی در کمیسیون در ارتباط با تصمیم  گیری برای زنان بالای ۱۸سال مطرح شده که قطعی نیست.

بازگشت به آخرین اخبار درباری طرح مهر آفرین

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها