ایجاد ۱۱ هزار و ۹۸۵ اشتغال در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از فعالیت یک هزار و ۲۳۸ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان خبر داد و گفت: در حوزه صنف، صنعت و فرش نیز ۱۱ هزار و ۹۸۵ شغل ایجاد شده است.

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های استان در سال جاری و سال‌های قبل صیانت از اشتغالزایی صورت گرفته و حفظ واحدهای فعال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه برخلاف تحریم‌های اعمال شده سال قبل سرمایه‎گذاری در استان رشد داشته و به ۷۵ هزار میلیارد ریال رسید، تصریح کرد: بر همین اساس هم اکنون یک هزار و ۲۳۸ واحد صنعتی دارای پروانه‌ بهره‌برداری در استان فعال است.

وی تصریح کرد: میزان اشتغالزایی انجام شده از محل فعالیت این واحدها ۴۲ هزار و ۲۶۵ نفر است.

فغفوری از ایجاد ۱۱ هزار و ۹۸۵ عدد اشتغال در حوزه صنف، صنعت، معدن و فرش در سال قبل خبر داد و گفت: در طرح رونق تولید نیز از اشتغال ۵ هزار و ۱۲۱ نفر در واحدهای صنعتی صیانت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از صادرات ۵۵۰ میلیون دلاری کالاهای تولیدی در بخش صنعت و معدن در استان خبر داد و بیان کرد: طبق آمار سال قبل به میزان ۲۷۱ میلیون دلار مشتمل بر مواد اولیه مورد نیاز صنایع و معادن استان از کشورهای دیگر وارد استان شده است.

وی در ادامه به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی در فعالیت و به ویژه صادرات اشاره کرد و گفت: نقل و انتقالات ارزی مهمترین مشکل واحدهای تولیدی است.

فغفوری کمبود مواد اولیه واحدهای تولیدی، عدم استرداد به‌موقع مالیات بر ارزش افزوده و ممنوعیت صادرات برخی از تولیدات را بدون اطلاع قبلی از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: در صورت حل مشکلات، به حداقل ۱۰ واحد برتر صادراتی استان کمک شایانی به حل مشکلات صادرات استان خواهیم کرد.

به گزارش فارس، در حال حاضر ۹۰ صادر کننده حقیقی و حقوقی در استان زنجان فعال است که از این تعداد ۳۰ شرکت حقیقی و حقوقی عمده صادرات استان زنجان را انجام می‌دهند و طبق گفته مسوولان یکی از عمده مشکلات این واحدها نقل و انتقالات ارزی و بازگشت ارز است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها