ایجاد شبکه علمی کشور در سال ۹۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شبکه علمی کشور به منظور دسترسی سریع به منابع علمی جهانی و داخلی و نیز امکان برقراری ارتباط اعضای هیئت علمی و پژوهشگران و همکاری علمی و پژوهشی دانشگاه ها در سال جاری راه اندازی می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کامران دانشجو در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که با حضور حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد و مسئولان و دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در حرم مطهر رضوی برگزار شد ، افزود: ۲/۱ درصد از تولید علم دنیا توسط اندیشمندان و جامعه دانشگاهی ایران صورت می گیرد و ما در تلاش هستیم بخش عمده تحقیقات و پژوهشهای دانشگاه ها را به سمت حل مشکلات جامعه و رفع نیازهای کشور هدایت کنیم.

وی افزود: با کاربردی کردن بخشی از پژوهش های دانشگاهی می توان با قدرت بیشتر به سمت جامعه و اقتصاد دانش بنیان و پیشرفت سریع و فزاینده حرکت کرد.

وزیر علوم حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور در دانشگاه ها را که توسط اساتید و دانشجویان تشکیل می شود از سیاست های اصلی وزارت علوم خواند و با اشاره به صدور مجوز ۲ هزار و ۶۶۸ رشته محل برای دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها در دو سال گذشته، گفت: با توجه به تقاضای موجود در جامعه گسترش تحصیلات تکمیلی یک ضرورت به شمار می رود.

وی از تشکیل بانک اطلاعات دانش آموختگان دانشگاهی کشور در سال جاری خبر داد و افزود: تشکیل این بانک می تواند در برنامه ریزی و هدایت فارغ التحصیلان به سمت محل های اشتغال و شناسایی توزیع جغرافیایی و موضوعی فارغ التحصیلان برای دستگاه های بهره بردار بسیار مناسب باشد.

دکتر دانشجو با اشاره به راه اندازی سازمان امور  دانشجویان در یک ماه آینده گفت: این سازمان با هدف ایجاد مدیریت واحد و ارائه خدمات مناسب تر به دانشجویان شکل می گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار و گسترش برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، گفت: ایجاد فضای مناسب جهت تعامل و تضارب آرا و افکار مختلف در دانشگاه ها موجب تعالی و افزایش بیشتر آگاهی دانشجویان، جامعه دانشگاهی و نیز شادابی در محیط دانشگاه ها می شود.

وزیر علوم افزود: دانشگاه محل کادر سازی برای نظام است بنابراین تلاش برای حاکم کردن یک حزب یا جناح سیاسی و یا در اختیار گرفتن دانشگاه برای اهداف آنان، خیانت به نظام تلقی می شود.

دکتر دانشجو همچنین بر ضرورت انجام فعالیت ها، ابتکارات و خلاقیت های فرهنگی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: برای فعالان فرهنگی و خلاق دانشگاه ها جایزه ملی در نظر گرفته می شود.

وی افزود: فعالیت فرهنگی اساتید نقش موثری در نهادینه کردن توامان ایمان و تحصیل علم در دانشگاه ها دارد و به منظور تقویت این فعالیت ها اعتبار یا گرنت فرهنگی همانند گرنت پژوهشی در نظر گرفته شده است.

وزیر علوم با اشاره به اهداف هشت سال دوران دفاع مقدس، بر ضرورت حفظ و گسترش ارزش های اسلامی و انقلابی در دانشگاه ها تاکید کرد و استمرار فرهنگ دفاع مقدس را مایه تداوم و پایداری نظام اسلامی و صیانت از خون شهدا دانست و افزود: باید با قوت هر چه تمام تر پاسداری از این ارزش ها را ادامه دهیم و اجازه ندهیم ارزش های دفاع مقدس در دانشگاه ها کم رنگ شود.

دانشجو خطاب به دانشجویان جدید الورود دانشگاه ها با تاکید بر ضرورت تشخیص ارزش ها از بدعت ها و تحصیل توامان علم و دین و ارزش های دینی گفت: ما و شما می توانیم به علم و دانش خود رنگ و بوی قدسی بدهیم و علم را برای تعالی بشریت بخواهیم و در مسیر جاری شدن احکام الهی بکار گیریم و در صحن دانشگاه نیز احکام اسلام را جاری کنیم تا دانشگاه مکانی مقدس و علم ما رنگ و بوی قدسی بگیرد.

وزیر علوم افزود: این موضوع یک انتخاب است باید ارزش ها را انتخاب کنیم و در دانشگاه نیز برای برپایی حکومت موعود تلاش کنیم و از خداوند بخواهیم قدرت تشخیص ارزش و ضد ارزش را به ما بدهد تا در مسیر ارزش های اسلامی گام برداریم و با انتخاب تحصیل علم توام با ایمان رستگار شویم و راه را گم نکنیم.

دانشجو با بیان اینکه دشمن از آنجا که پیشرفت های علمی ایران را یکی از ستون های اصلی ایستادگی ، اقتدار و عزت ملت ایران میداند و به دانشگاه ها طمع می کند، گفت: دشمن از دانشگاه های ما غافل نخواهد شد و آنچه سلامت دانشگاه های ما را تضمین می کند، علم نافع یعنی علم توام با ایمان است که گره از کار حوزه کاربرد برمی دارد و البته همه بدانیم اقتدار، عزت و تعالی کشور بدون علم نمی شود ولی با علم بدون ایمان هم میسر نیست.

 

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها