اولویت جذب نیرو در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با نیروهای بومی است

  نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح رویه اشتغال در پارس جنوبی گفت: اولویت جذب نیرو در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با نیروهای بومی است. به گزارش یارا، سکینه الماسی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: جلسات متعددی برای پیگیری مشکل اشتغال در سطح وزارت نفت برگزار شده […]

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح رویه اشتغال در پارس جنوبی گفت: اولویت جذب نیرو در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با نیروهای بومی است.

به گزارش یارا، سکینه الماسی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: جلسات متعددی برای پیگیری مشکل اشتغال در سطح وزارت نفت برگزار شده و نتیجه آن اصلاح رویه غلط گذشته است.

وی با بیان اینکه وزیر نفت و معاونین وی تصمیمات لازم را به مدیران صنعتی منطقه اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در جذب نیروی فازهای ۱۵ و ۱۶ اولویت اصلی با مردمی است که در زیر فلرها متحمل خسارات زیادی شده‌اند.

الماسی ادامه داد: در جلسه با وزیر نفت بر لزوم رعایت حقوق مردم بومی جنوب استان تاکید شد که مورد تائید مهندس زنگنه نیز قرار گرفت و مقرر شد که ساز و کار لازم برای بهره‌گیری از نیروی انسانی جنوب استان فراهم شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفته گذشته جلساتی در سطوح عالی وزارت نفت با حضور نماینده‌ای از سوی وزیر نفت برگزار شد و تصمیماتی در این خصوص گرفته شد که به‌زودی به اطلاع مردم می‌رسد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در صورت تخلفات احتمالی برخی از مدیران منطقه، موارد مستقیماً به وزیر منعکس می‌شود افزود: تصمیمات اتخاذ شده را به اطلاع مردم می‌رسانیم و اگر در جایی کم‌کاری یا نادیده گرفتن حق مردم را مشاهده کردیم علاوه بر گزارشات اداری به مردم نیز خواهیم گفت.

الماسی با اشاره به اینکه برخی نداشتن تخصص و یا تجربه را دلیل عدم استفاده از نیروهای بومی عنوان می‌کنند، گفت: ما چنین استدلالی را به هیچ عنوان قبول نداریم اما اگر مشکل عدم آشنایی با محیط صنعتی است وزارت نفت مکلف است به صورت رایگان نیروهای ما را آموزش دهد و سپس از آن‌ها استفاده کند.

وی به جلسه‌ای با همین موضوع در استانداری بوشهر نیز اشاره کرد و گفت: با موافقت وزیر نفت برای آموزش نیروهای انسانی از سوی وزارت نفت و در محیط صنعتی، ظرفیت‌های آموزشی جنوب استان نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و به زودی دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عدم وجود قانونی مشخص برای جذب نیروهای بومی یکی از مواردی بود که مدیران وزارت نفت دائماً بر روی آن تاکید داشتند که با تلاش زیادی موفق شدیم در برنامه ششم توسعه ماده‌ای را بگنجانیم که ضمن ارائه تعریف بومی الزام قانونی در این زمینه ایجاد شود. دیگر اولویت در جذب نیروهای بومی لطف مدیران نیست بلکه سرپیجی از آن تخلف قانونی است که با آن برخورد می‌شود.

الماسی جذب نیروی انسانی فازهای ۱۵ و ۱۶ را شامل دو بخش نیروی تخصصی و پشتیبانی خواند و ادامه داد: در بخش پشتیبانی که ورود حتی یک نیروی غیربومی را نمی‌پذیریم و در بخش تخصصی نیز مادامی که نیروی مورد نیاز در جنوب استان بوشهر وجود داشته باشد باید مشغول به کار شوند.

وی افزود: برای اشتغال ۵۰۰ نفر از کارجویان در فازهای در دست بهره‌برداری حوزه انتخابیه با وزارت نفت به توافق رسیده‌ایم که جرئیات آن را به زودی اعلام می‌کنیم و بر این اساس بخشی از کم‌لطفی‌های گذشته در حق این مردم جبران می‌شود.

وی تصریح کرد: آمارهایی از فراوانی جذب و نیروهای استخدامی به تفکیک شهر و کد ملی مربوط به ۳ سال اخیر در دست داریم که با ادعای برخی از مدیران در تضاد است و اگر نشانه‌ای از اصلاح رفتار این مدیران نبینیم، ضمن ارائه به مراجع نظارتی و بازرسی، به مردم نیز خواهیم گفت تا جامعه با برخی از واقعیت‌ها آشنا شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر گام مثبتی از سوی مدیران ببینیم قدردان آن‌ها هستیم خاطرنشان کرد: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام همراهی کرده است تا در جذب فازهای ۱۵ و ۱۶ سیاست‌های اعلام شده و نص صریح قانون به درستی انجام شود.

الماسی ادامه داد: بیکاری در پایتخت انرژی ایران زیبنده نظام نیست و تا زمانی که یک بیکار داشته باشیم پیگیر خواهیم بود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها