اولویت جذب مربی پیش دبستانی با فرزندان فرهنگی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، اردشیر شجاعی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از مربیان پیش دبستانی در راستای رفع کمبود معلم در خوزستان مقرر شده است  که کار را  به صورت حق التدریس ادامه دهند و با توجه به اینکه برنامه اجرایی مصوبه مجلس در دستورکار آموزش و پرورش قرار گرفت برای تکمیل و جایگزینی این مربیان یکسری نیرو باید به کار گیری شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای جذب در دوره پیش دبستانی اولویت با فرزندان فرهنگیان است، افزود: به جز فرزندان فرهنگیان فارغ التحصیلان رشته های علوم تربیتی، مشاوره و روان شناسی واجد شرایط به کار گیری در دوره پیش دبستانی در آموزش و پرورش هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه متقاضیان برای جذب در دوره پیش دبستانی به اداره کل آموزش و پرورش خوزستان مراجعه نکنند، گفت: افرادی که علاقمند به همکاری با آموزش و پرورش به عنوان مربی پیش دبستانی هستند، باید به ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی خوزستان مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم به اداره کل آموزش و پرورش خودداری کنند به دلیل اینکه تقسیم نیرو و اولویت جذب نیروها به عهده ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی است و در اداره کل برای این عزیزان هیچ پرونده ای تشکیل و بررسی نمی شود.

شجاعی اضافه کرد: به کار گیری مربیان پیش دبستانی به صورت حق التدریس در برخی از شهرستانهای استان خوزستان انجام شده است و جذب مربی جدید پیش دبستانی نیز در نواحی و شهرستانهایی انجام می شود که مربیان پیش دبستانی آنها به صورت حق التدریس در دوره ابتدایی مشغول به کار شدند و نیاز به جذب جدید وجود دارد .

وی با اشاره به اینکه فرزندان فرهنگیان در اولویت جذب به عنوان مربی پیش دبستانی قرار دارند، گفت: مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده متقاضیان جدید مربی پیش دبستانی شامل کپی مدرک تحصیلی ،کپی کارت ملی و شناسنامه و کپی حکم کارگزینی پدرو مادر فرزندان فرهنگیان است.

شجاعی با اظهار اینکه حدود ۲ هزار نیروی پیش دبستانی جایگزین نیروهایی می شوند که به عنوان حق التدریس به کار گرفته شده اند، بیان کرد: نیروهایی که متقاضی جذب در دوره پیش دبستانی باید با حداقل های کار با کودک آشنا باشند از این رو برای ما امکان جذب رشته های غیرمرتبط با آموزش و پرورش مسیر نیست و متقاضیان  اجازه بدهند که ما از پتانسیل رشته های مرتبط به عنوان مربی پیش دبستانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به کمبود معلم در آموزش و پرورش خوزستان، گفت: نیروهای که به دلایلی چون بازنشستگی، انتقالی و مرخصی های معذرویتی از آموزش و پرورش خارج می شوند در مقایسه با نیروهای ورودی به آموزش و پرورش بیشتر هستند از این رو همه ساله کمبود معلم در آموزش و پرورش تشدید می شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها