انتقاد از جذب استخدامی متخصصان

نمایندگان مخالف کلیات طرح اصلاحیه قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی معتقدند یکی از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت نگاه بهداشتی است تا نگاه درمانی، اما باید بدانیم یکی از ضعف‌های ما جذب و استخدام متخصصان است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان اولین مخالف کلیات طرح اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، اظهار داشت: در قانون قبلی آمده بود که ۱۰ درصد سهمیه  مازاد بر ظرفیت در رشته‌های گروه پزشکی از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم پذیرش شوند اما در این طرح گفته شده که این ۱۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش یابد.
وی افزود: باید در ابتدا ظرفیت را تعریف کنیم تا معنای آن مشخص شود، باید قدری در این موضوع تأمل داشته باشیم و توجه کنیم که اگر دانشگاه ظرفیت داشت، چرا پیش از این ۱۰ درصد مازاد بر ظرفیت را به تصویب رسانده بودیم.
در ادامه این جلسه، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس به عنوان دومین مخالف کلیات طرح مذکور گفت: ایران اسلامی همواره مورد تهدید دشمنان قرار گرفته و ما شهدای زیادی تقدیم این نظام کردیم، بنابراین باید عدالت در همه بخش‌ها رعایت شود اما باید بگویم طرحی که ارائه شده ناقص است و اجرای آن مشکلاتی را برای مناطق محروم به وجود می‌آورد.
سلیمان عباسی نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس در این جلسه در سخنانی به عنوان سومین و آخرین مخالف کلیات طرح اصلاحیه قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، اظهار داشت: یکی از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت نگاه بهداشتی است تا نگاه درمانی.
وی افزود: اگر ما نگاه بهداشتی قوی داشته باشیم، دیگر نیازی نداریم که بخواهیم پزشکان را افزایش دهیم یا به مراکز درمانی توجه بیشتری کنیم.
عباسی با تأکید بر اینکه کادر درمانی و پزشکی نیاز است اما کمبودی در تعداد نیرو نداریم، گفت: ما سالانه ۴ هزار نیرو تربیت می‌کنیم و مخالف تربیت و جذب نیرو نیستیم ولی ما می‌گوییم همین قانون فعلی اگر اجرایی شود، کافی است و باید بدانیم یکی از ضعف‌های موجود ما جذب استخدامی متخصصان است، زمانی که متخصصان استخدام نمی‌شوند در مناطق محروم نمی‌مانند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها