امیدواریم امسال بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در اردبیل ایجاد کنیم

استاندار اردبیل از ابراز رضایت اکثر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از راه‌اندازی پنجره واحد حمایت از اشتغال پایدار روستایی در استان اردبیل خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، ‌اکبر بهنامجو در جلسه شورای اشتغال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سفر فشرده‌ای را به استان اردبیل انجام داد و با حضور در اکثر شهرستان‌ها از نزدیک در جریان طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزایی قرار گرفت.
وی وحدت نظر و کار جمعی را در استان اردبیل با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، نمایندگان مجلس و مدیران پرتلاش یادآور شد و خاطرنشان کرد: همه این تلاش‌ها در مسیر توسعه جهشی و شتابان استان اردبیل انجام شده و به یقین تاریخ گواه این تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه در پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های مردم خواهد بود.
رئیس شورای اشتغال استان اردبیل تلاش برای ایجاد فرصت اشتغال را برای جوانان نشاط آفرین و جذاب توصیف کرد و گفت: سهمیه استان اردبیل از اشتغال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری در کشور ۷ هزار شغل بود که با پیگیری و تلاش همه مسئولان و نمایندگان استان در مجلس این تعداد را با سه برابر افزایش به ۲۰ هزار شغل رساندیم که با راه‌اندازی سامانه رصد اشتغال در هفته‌های آینده اطلاعات دقیق و ریزی را از اشتغال شکل‌ گرفته به هموطنان ارائه خواهیم کرد.
بهنامجو فرمانداران را در شهرستان‌ها مسئول مستقیم اشتغال و رفع موانع سرمایه‌گذاران با همراهی مدیران اجرایی و بانک‌ها معرفی کرد و افزود: ما حق نداریم در حوزه اشتغال کار امروز را به فردا بیندازیم و یا بخواهیم در این حوزه با اهمال و سستی برنامه‌ها را به پیش بریم، بلکه با مجاهدت تمام و استفاده از فرصت اشتغال روستایی و فراگیر و تسهیلات پرداختی در این زمینه امیدواریم حتی بیشتر از ۲۰ هزار فرصت شغلی را در سالجاری محقق کنیم.
وی به راه‌اندازی پنجره واحد با مشارکت چهار بانک عامل و دستگاه‌های اجرایی نظیر صنعت، معدن و تجارت، گردشگری، کشاورزی و اداره کار اشاره و تصریح کرد: این پنجره واحد که ابراز رضایت اکثریت مراجعین را به همراه داشته، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر فعال است و انتظار داریم عمده کار سرمایه‌گذار در دریافت مجوزهای لازم در این مجموعه و در قالب این ساختمان اتفاق بیفتد.
استاندار اردبیل روان‌‌سازی کارها را در بحث اشتغال و افزایش پرداخت تسهیلات در رسته‌های مختلف شغلی را مهم اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به جذابیتی که در تسهیلات روستایی وجود دارد حضور سرمایه‌گذاران در مناطق روستایی به ویژه نواحی صنعتی با زمینی که نصف قیمت به آنها واگذار می‌شود، آماده سرمایه‌گذاری هستند.
بهنامجو همچنین عمده تقاضای سرمایه‌گذاران را فعالیت مناسب و مطلوب فرودگاه اردبیل و دایر شدن پروازهای اول صبح و آخر شب اعلام کرد و افزود: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم شرکت آسمان را در دایر کردن این پروازها ترغیب و تشویق کند.
وی ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول داده‌اند تا با استفاده از توان مشاوران داخلی و خارجی ابعاد توسعه استان اردبیل مورد مطالعه و ارزیابی قرار گیرد.
در این جلسه معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل نیز از اصلاح برخی از عناوین رسته‌های شغلی نظیر رسته سلولزی به صنایع شیمیایی و سلولزی و رسته صنایع تبدیلی به صنایع تکمیلی و موادغذایی خبر داد.
بهمن حسین‌زاده افزود:‌ در استان اردبیل شاهد زنجیره تولید آب‌های معدنی در نیر و شیرآلات بهداشتی را در گرمی‌ هستیم و با حمایت این زنجیره و همچنین پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران این مجموعه‌ها فعال‌تر از گذشته به ماموریت خود ادامه خواهد داد.
مشارکت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح کارورزی
در ادامه قاسم رحیمی با اشاره به اینکه سهمیه استان اردبیل در طرح کارورزی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر جویای کار تعریف و تعیین شده است، اظهار کرد: در قالب این طرح تاکنون ۷۶۰ نفر اعلام آمادگی کرده و تفاهمنامه منعقد شده تا این طرح مهم در پایداری اشتغال رقم بخورد.
وی از اجرای طرح اشتغال در محیط واقعی کار خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز ۷۸۰ نفر ثبت نام کردند و با حل مشکل به وجود آمده بین اصناف مختلف و رفع بی‌اعتمادی آنها قرار شده این طرح نیز با جذب افراد بیکار در مناطق مختلف این استان به انجام برسد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تحولات بازار کار استان را در دولت تدبیر و امید یک تحول روبه جلو توصیف کرد و گفت: در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی استان سیر صعودی داشته ما قبل از سال ۹۲ یک شیب افزایش را در نرخ بیکاری شاهد بودیم که این اوضاع و احوال در پنج سال اخیر روند مطلوب‌تری داشته، به طوری که در یک شیب آرام نرخ بیکاری از ۱۵ درصد به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.
رحیمی، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بسته اشتغال پایدار را در این زمینه موثر توصیف کرد و افزود: ما تا سال ۹۵ در بخش کشاورزی با افزایش اشتغال روبرو بودیم اما در سال ۹۶ این روند کند شده و آن هم به دلیل خام‌فروشی محصولات کشاورزی است که بازار را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
وی گرایش جوانان بیکار استان را به سمت صنعت و خدمات یادآور شد و بیان کرد: گزارش‌ها حکایت از تغییر حرم بخش‌های اشتغال و نوع و جنس آن دارد، به طوری که ‌تلاش می‌کنیم با توجه به فضای فراهم شده در برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های خود تجدیدنظر کنیم.
مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به دو طرح خوب دولت در بخش اشتغال نظیر اشتغال فراگیر و روستایی اشاره کرد و گفت: در قالب طرح اشتغال فراگیر سهمیه استان اردبیل ۵۶۰ میلیارد تومان تعیین شده که تاکنون پرداختی‌ها در حدود ۶۵ میلیارد تومان بوده است.
رحیمی در مورد اشتغال روستایی نیز بیان کرد: سهمیه استان اردبیل در این بخش ۱۲۵ میلیارد تومان است که بیشتر از این رقم متقاضیان به بانک‌ها معرفی شدند که پرداخت آنها نیز در چهار ماه اخیر به ثبت رسیده است.
وی در پایان از احصای مشکلات و موانع پیش رو در این زمینه خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی پنجره واحد اشتغال پایدار روستایی سعی بر این است تا موانع سرمایه‌گذاران در همان محل برطرف و روند صدور مجوزها به سهولت انجام شود.
در این جلسه تعدادی از صاحبان شرکت‌های تولیدی به ویژه از شهرک تخصصی آب نیر و شهرک‌های یک و دو اردبیل مشکلات خود را مطرح کرده و از شرکت توزیع برق استان به خاطر قطع مکرر برق و تعطیلی بخش‌های مختلف کارخانه به ویژه مجموعه تسنیم نوش و محراب بهشت انتقاد کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها