امکان انتقالی برای دوره مهارت‌آموزی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی فراهم است

امکان انتقالی برای دوره مهارت‌آموزی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی فراهم است

معاون آموزش منابع انسانی مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در‌آزمون استخدامی قبل از ثبت‌نام می‌دانند که دوره‌های آموزشی بر اساس ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، بیان کرد: اما اگر فردی برای گذراندن دوره با مشکل روبه‌رو است می‌تواند از ظرفیت انتقالی استفاده کند.

فریبرز حمیدی، معاون آموزش منابع انسانی مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص جذب نیروی انسانی از طریق ماده ۲۸ و نحوه آموزش پذیرفته‌شدگان، گفت: آموزش‌و‌پرورش می‌تواند برای تامین بخشی از نیازهای خود در حوزه نیروی انسانی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد، مطابق با قوانین و مقرارت از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات‌آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان بپذیرد.

وی افزود: هر ساله عده بسیاری از طریق این ماده قانونی (ماده ۲۸) متقاضی ورود به دستگاه‌ آموزش‌و‌پرورش می‌شوند که این افراد پس از پذیرفته شدن در آزمون ورودی و گذراندن دوره‌های مهارتی یک‌ساله جذب می‌شوند.

حمیدی یادآور شد: در این دوره یک‌ساله پذیرفته‌شدگان دوره‌های معلمی، مهارتی، تدریس، کارورزی و کارآموزی را در دانشگاه فرهنگیان سپری می‌کنند. البته شرکت‌کنندگان قبل از ثبت‌نام می‌دانند که دوره‌های آموزشی بر اساس ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: برای مثال ممکن است دوره‌های شیمی در استان اصفهان، دوره‌های فیزیک در استان شیراز، دوره ادبیات در شهرری و … برگزار شود.

معاون آموزش منابع انسانی مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برگزاری دوره‌ها بر اساس ظرفیت‌های خالی می‌تواند مشکلات فراوانی را برای شاغلین و زنان صاحب فرزند شود، یادآور شد: افراد با علم به این مساله در آزمون شرکت‌ کرده‌اند اما اگر فردی دچار مشکل شده است می‌تواند در صورت امکان درخواست انتقالی بدهد که در اکثر موارد امکان جا‌به‌جایی نیروها فراهم می‌شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: این دسته از افراد می‌توانند با مراجعه به سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان درخواست انتقالی دهند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها