امضای قرارداد جدید و توافقنامه استراتژیک رنو با ایران/ رنو ایران تاسیس می‌شود

 

توافقنامه استراتژیک رنو با ایران، در دومین روز نمایشگاه خودرو پاریس توسط کارلوس گون مدیرعامل رنو و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

امین آزاد: ‎این توافقنامه برای ایجاد یک جوینت ونچر میان گروه خودروسازی رنو و سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) به امضا رسیده که منجر به گسترش حضور رنو در ایران خواهد شد.

‎ این جوینت ونچر شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه ۱۵۰ هزار دستگاه در سال است.
‎دو خودرو سیمبل و داستر جدید اولین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال ۲۰۱۸ به تولید می رسند.

‎رنو برای اولین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت.

‎ همکاری های کنونی رنو با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب جوینت ونچر رنو پارس، همچنان ادامه خواهد داشت.

‎محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت در باره ایت قرار داد گفت: “ایران به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو است تا خودروهای به روز و رقابتی را به مشتریان ایرانی عرضه کند که استانداردهای ایمنی و کیفیت را دارا هستند. شرکتهای زیادی را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که رنو، با توجه به سابقه حضور مستمر ۱۲ ساله خود در ایران، شریکی ایده آل برای به انجام رساندن این پروژه است.”

‎کارلوس گون، مدیرعامل رنو نیز گفت: “بازار خودرو ایران تا سال ۲۰۲۰ دو میلیون ظرفیت خواهد داشت و این ظرفیتی غیر قابل انکار است. امضا این توافقنامه، مهر تاییدی است بر انتخاب های استراتژیک رنو در ایران. این توافقنامه سرآغاز فصل جدیدی است که رنو را در جایگاهی ممتاز قرار می دهد.”

‎جوینت ونچر جدید شامل یک مرکز مهندسی و خرید خواهد بود که قطعه سازان داخلی را حمایت خواهد کرد. در غالب این جوینت ونچر، یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه ۱۵۰ هزار دستگاه در سال نیز فعال خواهد شد. با این حساب مجموع ظرفیت تولیدی گروه رنو در ایران ۳۵۰ هزار دستگاه خواهد بود.

‎دو خودرو سیمبل و داستر جدید اولین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال ۲۰۱۸ به تولید می رسند.

‎رنو برای اولین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت که مطابق با استانداردهای رنو اداره خواهند شد.

قرار داد جدید با رنو امضا شد/رنو ایران تاسیس می شود
در تفاهم نامه جدیدی که با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن تجارت و کارلوس گون مدیر عامل رنو نیسان امضا شد شرکت رنو ایران با سهم ۶۰ درصد طرف فرانسوی و ۴۰ درصد طرف ایرانی تاسیس شد.

منصور معظمی رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه امضای قرار داد درباره قرار داد جدید با رنو به تجارت فردا گفت سهم سازمان گسترش در این مشارکت ۴۰ درصد و سهم رنو ۶۰ درصد است .

شرکت بن رنو به عنوان بدهکاری از طرف سایپا به سازمان گسترش واگذار می شود و آورده سازمان گسترش در قرار داد جدید همین است رنو هم در ایران به صورت نقدی سرمایه گذاری خواهد کرد .

این شرکت در مرحله اول بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه خواهند آورد .

تفاوت این قرار داد با قرار داد های قبلی این است در اینجا طراحی ،موتور و گیربکس ، تولید و شبکه فروش با توجه با آنچه در ایران رنو خواهد داشت توسط رنو انجام می شود . سی درصد محصولات تولیدی هم باید صادر شود .

این حرکت جدیدی در صنعت خودرو سازی ایران است این اولین قرار داد از این نوع با یک خودرو ساز بزرگ جهانی است امیدواریم در ادامه هم به همین روش پیش رویم .

ترکیب هیات مدیره به صورت دو نفر از ایدرو و ۳ نفر از رنو خواهد بود .

وی در پاسخ به سوال دیگر اقتصاد نیوز که وضعیت رنو کویید چه خواهد شد قرا ر بود این خودرو در ایران خودرو تولید شود هم اینگونه پاسخ داد : هر آنچه که از این به بعد با برند رنو تولید شود در قالب این همکاری مشترک خواهد بود .

نعمت‌زاده در حاشیه نمایشگاه پاریس ضمن امضای این قرار داد با مدیر عامل پژو سیترون هم دیدار کرد . و جلسه ای هم با قطعه سازان فرانسوی داشت .

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها