امضای رسمی قرارداد ایرباس (تحویل ‌اولین فروند ایرباس ۳۲۱ در سال ۹۶ )

امضای رسمی قرارداد ایرباس/رئیس ایرباس: این قراداد تنها فروش هواپیما نیست/مدیرعامل ایران‌ ایر: تحویل ‌اولین فروند ایرباس ۳۲۱ در سال ۹۶

قرارداد رسمی فروش هواپیماهای ایرباس توسط «فرهاد پرورش» مدیرعامل شرکت هواپیمایی «ایران ایر» و «فابریس بریگیر» مدیر عامل ایرباس امضا شد

شرکت ایرباس فرانسه روز پنج‌شنبه امضای قرارداد فروش هواپیما به ایران را تائید و جزئیات آن را اعلام کرد.

شرکت ایرباس روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای امضای قرارداد فروش ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری به ایران را تائید کرد و این توافقنامه را «سفارشی تاریخی» توصیف کرد.

بر اساس این قرارداد، قرار است از ابتدای ۲۰۱۷ به بعد، به مرور ۴۶ فروند ایرباس ۳۲۰، ۳۸ فروند ایرباس ۳۳۰ و ۱۶ فروند ایرباس ۳۵۰ XWB به ایران تحویل داده شود.

بنا بر اعلام ایرباس، این قرداد بین «فرهاد پرورش» مدیرعامل شرکت هواپیمایی «ایران ایر» و «فابریس بریگیر» مدیر عامل ایرباس امضا شده است. خبرگزاری رویترز هم پیش از این به نقل از دو فرد مطلع نوشته بود که قرارداد رسمی فروش هواپیماهای ایرباس به ایران امروز امضا می‌شود.

ایرباس یکی از اولین شرکت‌هایی بود که بعد از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵، با ایران تفاهمنامه امضا کرد.

با وجود گذشته حدود یک سال از آن زمان، تعلل آمریکا در صدور مجوزهای لازم و پابرجا بودن مشکلات بانکی تاکنون مانع اجرایی شدن این قرارداد شده بود.

به نوشته رویترز، انتظار می‌رود اولین فروند از هواپیماهای ایرباس، نیمه ژانویه (ماه آینده میلادی)، یعنی پیش از ادای سوگند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا به ایران تحویل داده شود.

ترامپ پیش از این از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده و پیروزی وی در انتخابات تردیدهایی را در مورد آینده قراردادهای تجاری با ایران ایجاد کرده است.

رویترز به نقل از دیپلمات‌ها نوشته است که قرارداد فروش هواپیماهای ایرباس به ایران از یک سو «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران را از لحاظ سیاسی تقویت کرده و از سوی دیگر برای هواپیماهای ایرباس که سفارش خرید آن‌ها از سوی مشتریان آمریکای جنوبی و دیگر نقاط جهان به دلیل مشکلات مالی لغو شده، مشتری تازه‌ای دست و پا می‌کند.

رئیس شرکت ایرباس بعد از امضای فروش ۱۰۰ هواپیما: قراداد ایرباس با ایران تنها فروش هواپیما نیست/ملاحظات برجام باید رعایت شود

رئیس شرکت ایرباس بعد از امضای فروش ۱۰۰ هواپیما به ایران اعلام کرد:توافق ایرباس با ایران تنها محدود به فروش هواپیما نیست بلکه آموزش خلبان، تعمیرات و نگهداری هواپیما و مدیریت ترافیک هوایی را نیز شامل می‌شود.

فابریک برگیئر رئیس ایرباس بعد از امضای این قرارداد اعلام کرد این یک توافق تاریخی بود زیرا باعث نوسازی ناوگان هوایی ایران خواهد شد و این توافق تنها محدود به فروش هواپیما نیست بلکه آموزش خلبانان، تعمیرات و نگهداری هواپیما و مدیریت ترافیک هوایی را نیز در بر خواهد گرفت و این توافق یک گام بسیار مهم برای مدرن‌سازی تجارت هوایی ایران خواهد شد.

این قرارداد براساس مجوز اوفک انجام می‌شود که در سپتامبر و نوامبر ۲۰۰۶ به ایرباس داده شد، این مجوزها شامل تولیداتی که ۱۰ درصد یا بیشتر تکنولوژی آمریکا را دارد هم شامل می‌شود.

ایرباس به طور نزدیک با تنظیم کنندگان قوانین در اروپا و آمریکا و هر جایی که برای اطمینان دهی و فهم اجرای کامل برجام لازم بود انجام داده است. ایرباس همچنین تلاش می‌کند تا شرایط مجوز اوفک را به درستی اجرا کند.

این قرارداد همچنین عوامل اقدام جامع مشترک (برجام) را دنبال خواهد کرد و قوانین و راهنمایی‌هایی را که شامل سفارشات هواپیمای جدید و نیز بسته‌های هواپیمایی جامع غیرنظامی باشد را عمل خواهد کرد. این بسته‌ها شامل آموزش خلبان، نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری، خلبانی و اجراهای هوایی و هماهنگ‌سازی قوانین را در بر خواهد گرفت.

مدیرعامل ایران‌ ایر: قرارداد نهایی خرید هواپیما با ایرباس امضا شد/ ‌اولین فروند ایرباس ۳۲۱ در سال ۹۶ تحویل می‌شود

به گزارش اقتصادوما، فرهاد پرورش در گفت‌‌وگو با فارس با اشاره به اینکه قرارداد هما و کمپانی سازنده هواپیما ایرباس برای خرید هواپیماها ساعت ۱۷ امروز امضا شد، بیان کرد: اولین فروند از این قرارداد پس از ایام نوروز ۹۶ تحویل ایران‌ایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین فروند از این هواپیماها ایرباس ۳۲۱ است که تحویل ایران‌ایر می‌شود، بیان کرد: فعلاً در گام اول سه فروند هواپیما پس از نوروز ۹۶ تحویل هما می‌شود؛ کلاً در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۷ الی ۸ فروند هواپیما از کمپانی ایرباس تحویل می‌گیریم.

مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: پس از ایرباس ۳۲۱، ایرباس ۳۳۰ تحویل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

پرورش اظهار داشت: تفاهمات تأمین مالی برای این چند فروند هواپیما با کمپانی ایرباس انجام شده است و برای هواپیماهای بعدی نیز به مرور تفاهمات انجام می‌شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. سعید گفت:

    شما هم اینقد وضع کار خرابه ودر استخدام و با تخته ضربدری زدن وخلاصه کارنیست.شما هم بزنید تو نخ تبلیغات ایرباس و فرهنگیان

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها