امریه فعالان سمن‌های جوانان به معنای معافیت از سربازی نیست

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان فعال سمن‌ها در ۶ ماه پایانی می‌توانندسربازی را در تشکل‌های خود خدمت کنند و این به معنای معافیت از سربازی نیست.
به گزارش بازارکار امید محدث در گفت و گو با ایرنا افزود: مقام معظم رهبری با درخواست سپری کردن ۶ ماه پایانی خدمت وظیفه ۳۰۰ نفر از فعالان تشکل‌های جوانان به صورت امریه در محل تشکل خود موافقت کردند.
وی اضافه کرد: سال گذشته در ارتباط با بحث سرباز مهارت، جلساتی را در ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم و تفاهم نامه ای را امضا کردیم. در آن تفاهم نامه تسهیلات ویژه ای را برای اعضای سمن ها در نظر گرفتم.
وی ادامه داد: برای اجرایی شدن بخشی از تفاهم نامه و مفاد آن نیاز به موافقت مقام معظم رهبری بود تا اجازه های خاصی را در خصوص امریه ها صادر کنند.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان اضافه کرد: در آن تفاهم نامه، بندی وجود داشت که اعضای سمن های جوانان وزارت ورزش و جوانان که ۶ ماه آخر خدمت خود را به صورت امریه در محل تشکل خود ادامه دهند. مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع عنایت ویژه ای داشته اند و موافقت خود را در این خصوص اعلام کردند و تسهیلات برای سمن های حوزه جوانان قابل انجام شد.
محدث درباره اینکه این طرح از چه زمانی قابل انجام است، گفت: باید ستاد کل نیروهای مسلح سامانه ای را برای ثبت نام جوانان برای استفاده از این تسهیلات معرفی کند اما به طور حتم ویژگی هایی برای اجرایی شدن این امریه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از این امریه، بیشتر حول محور سمن های حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی است، گفت: جوان ها باید ویژگی ها و شرایط احراز از این سهیمه را داشته باشند.
محدث اضافه کرد:خدمت سربازی باعث می شد، افرادی که در سمن ها مشغول به کار و اشتغال زایی بودند، فعالیت در سمن ها دچار اختلال و توقف می‌شد به همین دلیل با توجه به بحث کارآفرینی و اشتغال زایی جوانان و جلوگیری از مختل شدن این فرایند به خاطر خدمت سربازی این امریه در نظر گرفته شده و بدون شک مشمول کسانی است که در سمن ها فعال بوده و امروز مشغول نظام وظیفه هستند.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان خاطرنشان کرد: چیزی که مشخص است، این است که افراد در ۶ ماه آخر سربازی شان باید از این سهیمه استفاده کنند. یعنی باید خدمت نظام وظیفه را انجام داده و این امریه برای ۶ ماه آخر خدمت وظیفه مشمولانی است که ویژگی های موردنظر برای دریافت این امریه را دارا باشند.
با عنایت ویژه رهبری، رویکرد به سمن ها اصلاح شود
وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان به سه قول خود به جوانان متعهد عمل کرد، افزود: ما سه قول به جوانان داده بودیم. بحث اول مجمع ملی سمن های جوانان بود که این مجمع تشکیل، انتخابات شان برگزار و اساسنامه شان نیز در شورای عالی به تصویب رسید. بحث دیگر شناسه ملی سمن های جوانان بود که در این باره اختلافات و مشکلاتی وجود داشت. به همین دلیل جلساتی در این زمینه تشکیل و طی تفاهم نامه ای بین وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان، آیین نامه اجرایی اعطای شناسه ملی به سمن ها انجام شد.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان ادامه داد: سومین قول به جوانان نیز بحث تسهیلات ویژه برای خدمت نظام وظیفه آن‌ها بود. در این میان عده ای شایعاتی مبنی بر اینکه تفاهم نامهای امضا نشده یا تسهیلاتی برای سمن ها در نظر گرفته نشده، مطرح کردند. حتی مورد اتهام قرار گرفتیم و به ما انگ دروغگویی زدند.
وی تاکید کرد: اما امروز با نگاه و رویکرد ویژه مقام معظم رهبری این اتفاق خوب رخ داد. حوزه تشکل های مردم نهاد و سمن ها با نگاه خاصی در کشور مواجه بودند و خیلی نگاه صحیح و درستی به آنها نمی شد اما حالا با عنایت و موافقت رهبری و حمایت دولت، امیدواریم که نگاه های اشتباه و ناصحیح به سمن ها اصلاح شود و این مساله نیز حل شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها