الزام آموزش و پرورش به استخدام تمام دانشجویان تربیت معلم تا پایان سال ۹۰

 

الزام آموزش و پرورش به استخدام تمام دانشجویان تربیت معلم تا پایان سال ۹۰
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با اصلاح بند ۱۱۱ قانون بودجه سال ۹۰، وزارت آموزش و پرورش موظف شد که مراحل استخدامی تمام دانشجویان مراکز تربیت معلم را تا پایان سال جاری انجام دهد.
سعدالله نصیری قیداری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اصلاح بند ۱۱۱ قانون بودجه سال ۹۰ در جلسه روز گذشته مجلس اظهار داشت: سال گذشته در هنگام تصویب لایحه بودجه، در بند ۱۱۱ تأکید شد که دانشجویان مراکز تربیت معلم مجدداً از مزایای «قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش» بهره‌مند شوند.
وی به قانون متعهدین خدمت به آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: بر اساس آن، دانشجویان تربیت معلم از زمان تحصیل نیروی آموزش و پرورش محسوب شده و از خدمت سربازی نیز معاف بوده‌ و به ازای آن، ۵ سال متعهد خدمت بودند که این قانون در سال ۸۶ و با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری، لغو و مجدداً در قانون بودجه سال ۹۰ احیا شد.
نصیری ادامه داد: با توجه به اینکه در متن ماده ۱۱۱ قانون بودجه، «دولت» مسئول اجرای این کار تعیین شده بود، در دو جلسه اخیر مجلس عبارت «دولت» به «وزارت آموزش و پرورش» تغییر یافت و مقرر شد که دانشجویان تربیت معلم که تاکنون در این مراکز تحصیل می‌کرده‌اند، دیگر مشکلی برای استخدام نخواهند داشت.
وی اضافه کرد: به این اصلاحیه دو تبصره نیز اضافه شد که بر اساس تبصره یک، مزایای قانون متعهدین خدمت شامل حال آن دسته از دانشجویان تربیت معلم که خدمت زیر پرچم را نگذرانده‌اند نیز می‌شود؛ همچنین بر اساس تبصره دو، وزارت آموزش و پرورش باید مراحل استخدامی این افراد را تا آخر اسفند سال ۹۰ انجام دهد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: با این مصوبه مجلس، تمام دانشجویان تربیت معلم تا پایان سال به نوعی تعیین تکلیف و متعهد خدمت می‌شوند و مدت تعهد خدمت آنها نیز بر اساس قانون مربوطه و احتمالاً ۵ سال خواهد بود.
* مشکل حق‌التدریس‌های آموزشکده‌های فنی و معلمان شرکتی در آینده حل می‌شود‌
وی اظهار داشت: در جلسه روز گذشته پیشنهادهایی نیز از سوی برخی نمایندگان برای استخدام نیروهای حق‌التدریس آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و نیز مراقبان بهداشت مدارس و معلمان شرکتی وجود داشت که به دلیل خارج از موضوع بودن، امکان طرح آنها در جلسه علنی وجود نداشت، اما در ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی آورده‌ایم که مشکل نیروهای حق‌التدریس آموزشکده‌ها را حل خواهیم کرد.
نصیری قیداری افزود: برای سایر افراد هم در نظر داریم تا یک طرح دو فوریتی را تدوین و ارائه کنیم تا مشکل آنها نیز به نوعی حل شود.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها