افزایش کف حقوق‌ها بعد از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان

مسئولان معاونت منابع انسانی وزارت نفت مهرماه امسال در نشست مشترک با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اجرای طرح بهبود معیشت و طبقه بندی مشاغل کارکنان پیمانکاری صنعت نفت تا آذرماه امسال خبر داده‌اند.
به گزارش نفت آنلاین ؛ مسئولان معاونت منابع انسانی وزارت نفت مهرماه امسال در نشست مشترک با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اجرای طرح بهبود معیشت و طبقه بندی مشاغل کارکنان پیمانکاری صنعت نفت تا آذرماه امسال خبر داده‌اند.
همزمان با این اظهارنظر برای اجرای طرح بهبود معیشت کارکنان پیمانکاری شاغل در صنعت نفت از پارسال مراحل آزمایشی این طرح در برخی از شرکت‌های گاز استانی به صورت پایلوت و آزمایشی آغاز شده و قرار است نسخه نهایی این مدل به استناد وعده های مسئولان منابع انسانی وزارت نفت تا پایان آذرماه در صنعت نفت اجرایی و عملیاتی شود.

یکی از مهمترین ویژگی های اجرای طرح بهبود معیشت و طبقه بندی مشاغل در بین کارکنان پیمانکاران صنعت نفت از بین رفتن تبعیض بوده به طوری که بنا بر اعلام مدیران منابع انسانی با اجرای این طرح پرداخت ها در بخش پیمانکاری منطقی خواهد شد و بر مبنای و تناسب تخصص شغلی به کارکنان حقوق و دستمزد پرداخت خواهد شد.

در بحث طبقه بندی مشاغل، پرداخت بیشتر بر مبنای تخصص شغلی است و این بدان معنا بوده که هم اکنون پرداخت‌هایی که به کارکنان پیمانکاری صنعت نفت پرداخت می شود برمبنای قانون کار و برای همه مشاغل تقریبا عددی یکسان بود پس از اجرای طرح طبقه‌بندی، هر شغل در طبقه خود قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر یک تکنسین متخصص مکانیک یا ابزار دقیق با یک مهندس تعمیرات پرداخت‌های متفاوتی را بر مبنای طبقه شغلی تعریف شده خواهند داشت. این طرح با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام خواهد شد.

مهمترین پرسشی که از سوی کارکنان پیمانکار مطرح می شود آن است که پس از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و بهبود معیشت کارکنان پیمانکاری میزان حقوق و مزایای این دسته از همکاران چقدر افزایش می یابد؟

«احمد دارابی» مدیرعامل شرکت گاز استان تهران به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که طرح طبقه‌بندی مشاغل در این شرکت به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا شده است درباره میزان افزایش حقوق کارکنان پیمانکاری پس از اجرای طبقه‌بندی مشاغل، گفته است: میزان افزایش و ترمیم حقوق‌ها متغییر است و در قالب جدول و با توجه به نوع کار، مدرک تحصیلی، سابقه و… افزایش می‌یابد که کف حقوق‌ها ۵۰۰ هزار تومان تا سقف ۹۰۰ هزار تومان قابل افزایش خواهد بود.

در همین حال، معاون پارلمانی وزارت نفت اخیرا در پاسخ به مکاتبات نماینده مردم آبادان، از تدوین شناسنامه شغلی، جدول مزد، استانداردسازی تیپ پیمان‌ها، قراردادها و مشاغل پیمانکاری به‌عنوان محورهای طرح ساماندهی وضعیت قراردادهای پیمانکاری با رعایت عدالت در پرداخت خبر داده است.

منبع : بازار کار

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. شمیم گفت:

    کاش فکری هم به حال نیروهای شرکتی سازمان تحقیقات کشاورزی کنند که با حداقل حقوق و بدون هیچ مزایای دیگری امرار معاش می کنن. هر چند به دنبال این افزایش حقوق ها، ریزش نیرو هم خواهیم داشت.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها