افزایش شغل‌های پایدار در استان تهران

مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری تهران گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در استان شکل گرفته است و اولویت نخست ما تثبیت اشتغال موجود و افزایش شغل‌های پایدار است.

به گزارش بازارکار به نقل از فارس، بهروز عطایی مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری تهران در حاشیه جلسه شورای اشتغال استان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،‌اظهار داشت: موضوع اشتغال تنها به سرمایه‌گذاری منوط نمی‌شود بلکه باید دیگر سیاست‌ها را نیز در این خصوص مدنظر قرار بدهیم.
وی افزود: براساس برنامه ششم توسعه و تاکیدات ریاست جمهوری و استاندار تهران، ما باید نسبت به تثبیت اشتغال موجود اقدام کنیم.
عطایی بیان داشت: شرایط تهران از نظر اشتغال با توجه به جمعیتی که دارد استثنا است و تثبیت حال موجود نیازمند سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی و حتی دولتی است.
وی گفت: اکثر کارگاه‌های ما در حال حاضر با یک‌دوم ظرفیت فعالیت می‌کند و باید نسبت به تقویت کارگاه‌ها اقدام شود، چرا که جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود و در آنجا هزینه‌های صورت گرفته، بنابراین باید نسبت به توسعه اشتغال تسهیل‌گر باشیم.
مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری تهران با اشاره به اینکه باید نسبت به شناسایی کارگاه‌های تولیدی و توسعه اشتغال آنها اقدام شود، گفت: متاسفانه روند ارائه تسهیلات از سوی بانکها طولانی است و بانکها باید صنعتگران را حمایت کنند.
عطایی گفت:‌حداقل زمان برای ایجاد یک کارگاه تولیدی و اشتغال پایدار دو سال است ولی در تهران زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری وجود دارد و می‌تواند این زمان را کمتر کند.
وی بیان داشت: پروسه دریافت تسهیلات از سوی بانکها حدود یک سال طول می‌کشد و باید این زمان کمتر شود.
وی یادآور شد: موضوع سرمایه‌گذاری در تهران جذابیت‌های خاص خود را دارد و اقداماتی در جهت تقویت سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه اولویت ما در استان تهران تثبیت اشتغال موجود است، گفت: عمده سرمایه‌گذاری‌ها در استان از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود و در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنعتی است و در حوزه پتروشیمی نیز افزایش تولید و سرمایه‌گذاری داشته‌ایم.

منبع : خبرگزاری فارس

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها