افزایش تا ۵۰ درصدی حقوق معلمان از مهرماه ۹۴

با تصویب هیات وزیران افزایش ۵۰ درصدی حقوق معلمان از مهرماه ۹۴

هیأت وزیران با رتبه‌بندی معلمان موافقت کرد. براساس این مصوبه، مشمولان طرح طبقه‌بندی معلمان، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تربیتی براساس ضوابطی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، رتبه‌بندی حرفه‌ای می‌شوند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۹۳ امروز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی برگزار شد و اعضای دولت درباره مهم‌ترین مسایل کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.

تعیین سود بازرگانی کالاها با معیار تقویت و حمایت از تولید داخلی، توسعه اشتغال و افزایش رقابت‌پذیری و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از مصوبات این جلسه هیأت وزیران بود.

هیأت وزیران همچنین با رتبه‌بندی معلمان موافقت کرد. براساس این مصوبه، مشمولان طرح طبقه‌بندی معلمان شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تربیتی براساس ضوابطی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، رتبه‌بندی حرفه‌ای می‌شوند.

مشمولانی که براساس ضوابط مصوب در یکی از رتبه‌ها قرار می‌گیرند، به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهرماه سال ۱۳۹۴ برخوردار خواهند شد.

با تصویب دولت، افزایش ضریب حقوقی سال ۱۳۹۴ شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام هماهنگ پرداخت، بازنشستگان ، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌ها به میزان ۱۴درصد تعیین شد و همچنین ضریب حقوقی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات نیز تعیین شود.

لایحه اصلاح و دایمی شدن قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که از اجرای آزمایشی آن بیش از ۱۰ سال گذشته است، پس از ارزیابی نتایج حاصل از اجرا در دوره آزمایشی، به تصویب هیأت وزیران رسید.

لایحه تمدید قانون مدیریت خدمات کشوری از دیگر مصوبات جلسه امروز هیأت وزیران بود. با توجه به اقدامات صورت گرفته برای تنظیم پیش‌نویس اصلاحات و دایمی کردن قانون مذکور و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی در طول سال ۱۳۹۳، به دلیل عدم حصول اتفاق نظر کارشناسی در خصوص کمیت و کیفیت اصلاحات قانون، امکان تقدیم به موقع لایحه مربوط به مجلس شورای اسلامی میسر نبوده و به مدت زمان بیشتری نیاز است، لایحه تمدید مهلت اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری به مدت دو سال با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد.

با توجه به رویکرد دولت در حمایت از سلامت در جامعه و با هدف پیشگیری از افزایش پرداختی مردم پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، دولت مبلغ دریافتی از بیماران در خدمات بستری و بستری موقت در قالب نظام ارجاع را معادل سه درصد و برای سایر بیمه‌شدگان معادل شش درصد تعیین نمود.

در ادامه، هیأت وزیران مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ۱۷ کیلومتر راه خروجی از شهر بوشهر به منظور ایمن‌سازی و خروج از بحران تردد و مقابله با حوادث و سوانح پیش‌بینی نشده در استان بوشهر اختصاص داد.

دولت به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد برای اجرای قسمتی از آزادراه قم – تهران – مشهد حد فاصل سبزوار – نیشابور – مشهد به طور حدود ۲۲۳ کیلومتر، شامل مطالعات، طراحی، تملک اراضی، احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره‌برداری از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه سبزوار – نیشابور – مشهد را با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.

اصلاح تصویب‌نامه موضوع نحوه تسویه بدهی‌های قانونی شرکت‌های تابع و وابسته وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی، از دیگر مصوبات دولت بود.

با تصویب هیأت وزیران مطالبات نیروگاه چابهار با بدهی خریداران آن نیروگاه به سازمان خصوصی‌سازی تهاتر یافت.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۴)

  1. zahra گفت:

    نمیدونم معلما و پرستارا چکار میکنن که انقدر بهشون بها میدن ما مهندسا هیچ جا بهمون بها نمیدن من خودم لیسانس الکترونیک از یه دانشگاه دولتی گرفتم حالا تو یه کارخونه تو خط تولید کار میکنم و مجبورم توهین ها و تحقیرای کسایی رو که مدرکشون دیپلمه تحمل کنم چون هر جا استخدام مهندس الکترونیک داره فقط از اقایون استخدام میکنن خدا شانس بده به معلما من خیلی ها رو میشناسم که قبلا معلم نهضت بودن و کسایی بودن که نمیتونستن وارد دانشگاه بشن ولی حالا رسمی شدن و هر سال هم حقوقشون زیاد تر میشه

    • ashkan گفت:

      منم مهندسم از یک دانشگاه دولتی، رتبه کنکورم ۱۸۰۰ بود، رفتم مهندسی شیمی خوندم که کشور پر از تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع متنوع دیگه هست، چند ساله بیکارم، تازه کارم گیرم بیاد حقوقم اندازه الان یک معلم نمیشه در صورتی که تمام سال باید کار کنم، یک معلم سالی شش ماه( یک ماه عید+ خرداد+ سه ماه تابستون+ فرجه ی امتحانات+ پنج شنبه ها) تعطیله! شایدم بیشتر… حالا کاری نداریم توی کلان شهرها که خرج گرونه حقوقا بره بالا، ولی جاههایی هست که با یه تومن کلی کار میکنن، من هم کلاسی داشتم تازه بعد از سال دوم و سوم کنکور قبول شد با رتبه ی بالای ۲۰۰۰۰ رفت کاردانی تربیت معلم خوند، بدون خدمت سربازی تعهد داد رفتش سر کار، بعدشم خیلی مسخره هست فقط از دانشگاه فرهنگیان با سطح علمی وحشتناک معلم میگیرن، چرا کسی که باید ارشد ریاضی از تهران و شریف داشته باشه یا ارشد علوم تربیتی از تهران باید بیکار بمونه ، ولی یکی که از جاههای بی علم مثل ، اقلید فارس ، الیگودرز لرستان، یاسوج و … ….. با سطح علمی در حد خواندن و نوشتن باید بیاد بچه های مردم رو درس بده؟!!!!

    • علی گفت:

      میگن حقوق ۵۰ درصد اضافه میشه اما همه این حرفا دروغه.حقوق معلما زیاد میشه اما با شرایط ویژه ای که بیشتر معلما این شرایط ندارند و ۵۰ درصدم نیست.
      و در ضمن شما حق نداری شان و شخصیت معلمی پایین بیاری.
      شما به مدرک مهندیست مینازی اگر خیلی هنرمندی یک روز برای اداره کلاس به مدرسه بیا.هر دانش اموز مشکلات روحی عاطفی جسمی ذهنی خاص خودشه داره و به سختی میشه با همه این دانش اموزان رابطه برقرار کرد. این حداقل مشکلاته.
      تا در شرایط قرار نگرفتی هیچوقت قضاوت نکن.

  2. مهندس تکنولوژی نرم افزار گفت:

    این چه عدالتیه. ما مهندسین تو کارخانه. با حقوق ۸۰۰ تومان. ۱۷ درصد افزایش حقوق داریم. ما تولید و سودآوری ایجاد میکنیم. اما کسانی که وابسته ارگان دولتی هستن. ۲ برابر ما حقوق میگیرن. و افزایش حقوق ۵۰ درصدی. و کلی مزایای دیگر دارن… خیلی جالبه.

    • آفتاب گفت:

      دوست عزیز شما چرا انقد جدی گرفتید؟
      همونطور که نوشته اونهایی که در رتبه ۱ باشند (که تعدادشون خیلی کمه) افزایش ۵۰ درصدی دارن و بقیه افزایش ۱۵ درصدی. پدر من که فقط ۱۵درصد افزایش داشته.

  3. رضا گفت:

    جناب رییس جمهور، ما فقط خواهان رفع تبعیض بین کارکنان تحت امرتان هستیم و نیز خواستار اجرای سریع تر طرح رتبه بندی معلمان قبل از پایان سال و اعمال آن در حکم سال جاری هستیم. البته نه طرحی مانند طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق، که حقوق معلمان را با خودشان هماهنگ کرد و همچنین بیشتر دستگاه های دولتی خودرا از آن مستثنی کردند، و آن هایی که نتوانستند، فیش های مخفی برای پرسنل خود صادر کردند و نیز نه آن طرحی که معلمان برای رسیدن به مزایای آن، از هفت خوان رستم بگذرند، یا به جان یک دیگر بیفتند.

  4. معلم گفت:

    دوستان توجه بفرمایید تازه تومتن گفته شده فقط حق شغل در نظام رتبه بندی اضافه میشه نه کل حقوق که شامل سه بند اصلی هست .
    واقعا جای تاسف داره …

    • معلم2 گفت:

      خدا وکیلی بنظر خودتون دیگه کافی نیست.
      اگه مثل ما فوق لیسانس و دکتری میگرفتید و منتظر آزمون و اگه بتونید قبول بشید و…چکار میکردید.بدون زحمت و خدمت سربازی و درس خواندن رفتید سر کار . بیش از این خودتون رو مطرح نکنید.
      من فوق لیسانس مکانیک دانشگاه امیر کبیر و بیکار.فقط ساعتی در آموزشگاهها تدریس میکنم.تمام.

  5. محسن گفت:

    افزایش حقوق ۵۰ درصدی (عنوان خبر) دروغ بزرگی است. چرا مانند شبکه های تیتر خبر می زنید. تنها کسانی افزایش حقوق ۵۰ درصدی دارند که جزو رتبه اول باشند. یعنی به جزات می توان گفت کمتر از ۲ درصد از معلمان. و بیش از ۹۸ درصد از معلمان که در رتبه های دوم تا چهارم ( و مخصوصا چهارم) قرار دارند از افزایش ۱۵ درصدی حقوق بزخوزداز می شوند. که عملا اسم اش ۱۵ درصد افزایش حقوق است. ۱۵ درصد اضافه حقوق و ۱۳ درصد کسر از حقوق به علت مالیات و سایر کسورات.
    در اصل .. با این طرح تنها فریبی آشکار را در حق معلمان به کار برده است.

  6. معلم گفت:

    چرا این تیتر رو انتخاب کردی برای خبرت . متاسفم که با یه تیتر دروغی میخواستی تعداد بازدیدت بره بالا .کجا ۵۰ درصد میخواد بره بالا . خواهش میکنم شایعه درست نکنین .دوستان میتونن برن و متن طرح رتبه بندی رو بخونن و ببینن کجاش ۵۰ درصد حقوق میخواد اضاف بشه !!!!!!!!!!!!!!!!

  7. masome گفت:

    چی میشد حقوقشون رو کمتر میکردین بچه های شرکتی و پیش دبستانی رو میگرفتین
    خدا کجایی؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها