اعمال نفوذ دانه درشت‌ها در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس گفت: اعمال نفوذ برخی از دانه درشت‌ها در سطح ادارات کل استان‌ها که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعمال سلیقه کرده‌اند باعث بروز اعتراضات گسترده و به حق مردم شده است.
قاسم محمدی نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش شفاف سازی نحوه برگزاری آزمون جذب معلمان است….

وی افزود: اعمال نفوذ برخی از دانه درشت‌ها در سطح ادارات کل برخی استان‌ها که در این آزمون اعمال سلیقه کرده‌اند باعث بروز اعتراضات گسترده و به حق مردم شده است.
محمدی با اشاره به تاکید نمایندگان برای استیضاح حاجی بابایی گفت: هم تعداد و هم شدت اعتراض نمایندگان امضاء کننده این استیضاح بالا است و افرادی این استیضاح را امضاء کرده‌اند که چندین دوره نماینده مجلس بوده‌اند و اعتبار بالایی دارند.
این نماینده مجلس ادامه داد: این استیضاح بر اساس قوانین موجود در آئین نامه داخلی مجلس است و هیچ گونه شائبه سیاسی هم ندارد و افراد از همه طیف‌های سیاسی در این استیضاح شرکت دارند.
محمدی با اشاره به حضور نمایندگان عضو فراکسیون‌های دانشگاهیان و فرهنگیان مجلس در این استیضاح گفت: وزارت آموزش و پرورش باید مردم و نمایندگان آنها را قانع کند چرا که شاهد بودیم حتی تعداد زیادی از مردم در اعتراض به آموزش و پرورش مقابل مجلس تجمعاتی داشته‌اند.
نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه استیضاح کنندگان در دو مرحله این طرح را به امضاء رسانده‌اند بیان داشت: در مرحله اول حدود ۳۰ نفر از نمایندگان این استیضاح را امضا کردند و در مرحله دوم هم حدود ۲۰ الی ۳۰ نفر دیگر به استیضاح کنندگان اضافه شدند.
وی ادامه داد: البته برای اینکه بتوانیم این استیضاح را مدیریت کنیم از امضای تعداد کثیری از نمایندگان ممانعت به عمل آوردیم.
محمدی در خصوص سرفصل های اصلی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از سرفصل‌های مطرح در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش ایراداتی است که به آزمون سراسری جذب و استخدام معلمان وارد شده است.
وی عدم سامان دهی آموزشکده‌های فنی را از دیگر موارد مطرح در خصوص استیضاح حاجی‌بابایی دانست و خاطرنشان کرد: عدم توجه به قوانین مصوب مجلس در مورد تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس و آموزشیاران حق التدریس از دیگر موارد مورد تاکید استیضاح کنندگان است.
این نماینده مجلس گفت: نقاط ضعف و ناهماهنگی‌های موجود بین وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استان‌ها و همچنین عدم توجه به برخی مقررات در توزیع معلمان و اعمال سلیقه به جای اجرای قوانین که اعتراضات گسترده‌ای را به وجود آورده از جمله موارد مد نظر نمایندگان استیضاح کننده وزیر آموزش و پرورش است.

منبع: بازار کار

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها