اعلام شرایط استخدام درجه‌دار و افسر دانش آموخته

سردار محمدحسین ایرانمنش درباره شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی جذب درجه دار و افسر دانش‌آموخته در سال ۹۷ اظهار داشت: استخدام در نیروی انتظامی با در نظر گرفتن شرایط عمومی و اختصاصی (برای داوطلبان مرد) صورت می‌گیرد، یعنی متقاضی باید حائز شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده باشد.

وی افزود: اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ولایت مطلقه فقیه و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن‌ها از جمله این شرایط عمومی است.

رئیس مرکز گزینش و استخدام ناجا افزود: عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی در زمان تقاضای استخدام، عدم محکومیت و محرومیت از خدمات دولتی، نداشتن سوء پیشینه کیفری، عدم اعتیاد به مواد مخدر، داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر به تأیید معاونت بهداری ناجا و همچنین داشتن شرایط تحصیلی و تخصصی لازم از دیگر شرایط عمومی است.

وی تأکید کرد: از بین جوانان مومن، معتقد، انقلابی، باانگیزه و علاقه‌مند به نیروی انتظامی، افراد برای استخدام و به کارگیری در رده‌های تخصصی و معاونت‌های مختلف ناجا، گزینش می‌شوند.

این مقام عالی انتظامی در پاسخ به این سوال که در طول سال چند نوبت جذب انجام می‌شود، گفت: متناسب با سهمیه‌های جذب و با هدف به کارگیری بهترین‌ها روند استخدامی به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای خانواده‌های نیروی‌های مسلح و جانبازان و اعضای بسیج امتیازی وجود دارد؟، بیان کرد: خانواده‌های نیرو‌های مسلح، جانبازان و بسیج از تسهیلات پیش بینی شده در قانون بهره مند می‌شوند و در شرایط مساوی از اولویت جذب برخوردارند.

رئیس مرکز گزینش و استخدام ناجا در پاسخ به این سوال که آیا جذب به صورت سراسری است یا هر معاونتی گزینش جداگانه‌ای دارد، مطرح کرد: جذب به صورت بومی و استانی بوده و متقاضیان در پایگاه اینترنتی گزینش ثبت نام و گزینش استان‌ها نیز پس از بررسی‌های لازم در صورت داشتن شرایط نسبی به فراخوان داوطلبان اقدام می‌کنند، ظرفیت پذیرش برابر سهمیه ابلاغی هر سال و به تفکیک استانی است.

سردار ایرانمنش در ادامه و در تشریح شرایط اختصاصی جذب داوطلبان مرد خاطر نشان کرد: برای مقطع پیمانی پنج ساله (درجه داری) متقاضیان (مرد) با مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (ریاضی، تجربی، انسانی و معارف) باید دارای حداقل معدل ۱۴ باشند، همچنین برای مقطع پیمانی پنج ساله افسری (دانش آموخته مرد نیز با مدرک لیسانس و فوق لیسانس) داشتن حداقل معدل ۱۴ الزامی است.

وی ادامه داد: برای مقطع پیمانی پنج ساله (درجه داری مرد) سن باید ۱۸ سال و پیمانی پنج ساله افسری(دانش آموخته مرد) در مقطع لیسانس شرط سنی ۲۲ سال و فوق لیسانس ۲۴ سال در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز گزینش و استخدام ناجا با بیان اینکه دارا بودن حداقل ۱۷۰ سانتی متر قد از الزامات روند گزینش و استخدام نیرو برای پلیس است، ادامه داد: برای افراد با ۱۸ سال سن، در صورت داشتن برخی شرایط،۲ سال به شرط سنی اضافه می‌شود؛ بر مبنای این تصمیم، برای هر متقاضی در صورت دارا بودن یکی از موارد زیر ۲ سال به سن داوطلب اضافه می‌شود که این شرایط شامل؛ دارندگان کارت پایان خدمت وظیفه عمومی، بسیجیان فعال یا پلیس افتخاری، خانواده جانبازان (بالای ۳۵ درصد)، نخبگان و استعداد برتر، دارندگان مقام کشوری و بین المللی در رشته‌های ورزشی، علمی و حافظان قرآن کریم است.

سردار ایرانمنش با اشاره به تبصره ۲ در قانون جذب، گزینش و استخدام نیرو برای پلیس ادامه داد: خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز برابر قانون از تسهیلات سنی پیش بینی شده بهره‌مند خواهند شد.

وی یادآور شد: در روند گزینش و استخدام ارائه مدرک نظام وظیفه (دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت، گواهی اشتغال به خدمت سربازی، کارت پایان خدمت، گواهی اشتغال به تحصیل و یا معافیت غیرپزشکی) الزامی است.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه حداقل معدل کل دیپلم و یا پیش دانشگاهی برای تمامی رشته‌ها نمره ۱۴ است، یادآور شد: ثبت نام داوطلب استخدام با آخرین مدرک تحصیلی آنان صورت می‌پذیرد./ باشگاه خبرنگاران جوان

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها