اعتراض فارغ التحصیلان دانشگاهی به جذب نیروی غیرقانونی در وزارت نیرو

جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور درباره جذب نیروی غیر قانونی در وزارت نیروی دولت یازدهم، اعتراض کردند.

در نامه این فارغ التحصیلان که نسخه‌ای از آن به گروه اقتصادی کیهان ارسال شده، با اشاره به اصل ۱۲۲ قانون اساسی نسبت به بی‌عدالتی‌های صورت گرفته در جذب نیرو در وزارت نیرو اعتراض شده است.
در بخشی از نامه مذکور آمده است: معاونت محترم تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در نامه شماره ۹۴/۴۰۹۹۵/۵۳۰  به تاریخ ۳۰/۶/۹۴ که خطاب به وزیر محترم نیرو صادر شده است، صراحتا قید نموده‌اند که جذب و به کارگیری افراد در شرکت‌های وابسته به وزارت خانه مذکور، خارج از قواعد و قوانین دستورالعمل جذب و بکارگیری نیرو در شرکت‌های وابسته می‌باشد، اما در اقدامی سؤال برانگیز و خارج از قواعد و عدالت استخدامی درخواست صدور مجوز برای استخدام این افراد از سوی وزیر محترم نیرو می‌نمایند که متأسفانه مورد تایید ایشان نیز قرار می‌گیرد.
در ادامه این نامه با اشاره به حرکت عجیب دیگر وزارت نیرو آمده است: در نامه معاونت منابع انسانی خطاب به وزیر نیرو به صراحت قید شده که ۱۰ درصد از کل پست‌های بلاتکلیف شرکت‌های زیر مجموعه به این افراد تعلق گیرد و در نامه شماره ۱۰۱۰۰/۱۸۱۲۵  به تاریخ ۲۰/۱۱/۱۳۹۵ جناب آقای مهندس پ به جناب آقای مهندس گ در خواست تبدیل وضعیت یا استخدام ۶۵۰ نفر از همین افراد که خارج از ضوابط و قوانین استخدام شده‌اند را ابلاغ نموده‌اند.
چنانچه در این نامه قید شده: قابل تامل است که ۱۰ درصد چه عددی می‌شود ۶۵۰ نفر؟ با توجه به این نامه با احتساب ۱۰۰ درصد پست‌های بلاتکلیف شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مگر چند پست سازمانی وجود دارد که ۶۵۰۰ پست آن بلاتکلیف است؟ در این شرایط باید عملا شرکت آب و فاضلاب تهران تعطیل باشد یا اینکه اصلا شرکت آبفای تهران تازه تاسیس بوده و هنوز شروع به کار نکرده و یا صد البته شاید هدف اصلی، دور زدن قانون برای شاغل کردن آقازاده‌ها است.
در قسمت دیگری از این نامه به موضوع جذب فارغ‌التحصیلان ممتاز نیز اشاره و نوشته شده است: طبق قانون در مورد جذب فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه‌های برتر، ۲۰ درصد از نیاز‌های شرکت را می‌توان از این طریق تامین نمود. سؤال اینجاست چرا در جذب نخبگان ۲۰ درصد پست‌های آبفای تهران، در مجموع ۲۰ پست شده اما در جذب آقازاده‌های محترم، ۱۰ درصد پست‌های خالی، ۶۵۰ پست شده است؟ این چه عددی است که ۲۰ درصد آن می‌شود ۲۰ نفر ولی ۱۰ درصدش می‌شود ۶۵۰ نفر؟
درقسمت آخر این نامه خطاب به حسن روحانی آمده است: از آنجایی که جوانان متخصص و نخبه دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکترا، خود را در معرض تبعیض در استخدام و ظلم دو چندان می‌بینند، از جنابعالی به عنوان مجری قانون اساسی؛ پیگیری همه جانبه، اجرای صریح قانون و در صورت نیاز برخورد قاطع با خاطیان را خواستاریم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها