اعتراض دانش‌آموختگان گالیکش برای جذب بی‌سروصدای ۲ نیرو و سکوت مسئولین

دانش‌آموختگان گالیکش از برگزاری آزمون استخدامی اداره منابع طبیعی این شهرستان برای جذب بی‌سروصدای ۲ نیرو در طرح ترسیب کربن گالیکش معترض هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، یکی از چالش‌های سخت سال‌های اخیر انقلاب اسلامی بحث اشتغال و استخدام نیرو در نهادها و سازمان‌های دولتی است، تا جایی که هر ایرانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود دوست دارد یک شغل دولتی داشته باشد.

ازاین‌رو حساسیت‌های مردمی روی بحث استخدام‌ها زیاد است. حال برگزاری آزمونی که در سکوت و بدون اعلام عمومی در گالیکش برگزارشده با اعتراض گسترده دانش‌آموختگان این شهرستان روبرو شده است.

اواخر شهریورماه امسال دومین طرح «ترسیب کربن» استان گلستان برای ۲۷ هزار هکتار از اراضی دهستان نیلکوه شهرستان گالیکش با حضور خانم «آن‌ماریه کارلسن» نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) در ایران افتتاح شد.

مسئولین بر آن شدند تا دونیرو (یک مرد و یک زن) را برای اجرای این طرح در گالیکش جذب کنند.

اما این موضوع برای عموم شهروندان اطلاع‌رسانی نشد و تنها عده محدودی از این جذب به واسطه‌هایی اطلاع حاصل کرده و در این آزمون ثبت‌نام کردند. البته بودند برخی از شرکت‌کنندگان که به نیلکوه گفتند برحسب‌تصادف در هفته پایانی از آزمون اطلاع کسب کرده و ثبت‌نام کرده‌اند.

جالب آنکه برخی شرکت‌کنندگان از نزدیکان مسئولین، برخی از شهرستان‌های هم‌جوار (درحالی‌که شهروندان گالیکشی از آن بی‌خبر بودند) و برخی از رشته‌های فنی و مهندسی بودند که در این آزمون شرکت داشتند.

باگذشت کمتر از یک ماه از افتتاح این طرح در گالیکش؛ ۱۹ مهرماه آزمون استخدامی جذب دونیروی طرح ترسیب کربن شهرستان گالیکش برگزار شد و به گفته شرکت‌کنندگان کمتر از ۴۰ نفر (شرکت‌کنندگانی از گالیکش، مینودشت، گنبد، گرگان و …) در این آزمون شرکت داشتند.

از نکات قابل‌تأمل آزمون آن بود که آزمون کتبی و مصاحبه توأمان در یک روز در گرگان با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برگزار شد!!! که هنوز دلیل این تعجیل جذب نیرو بر همگان پوشیده است.

دانش‌آموختگان گالیکش پس از اطلاع از برگزاری این آزمون که برای آن اطلاع‌رسانی انجام نگرفته بود اعتراض گسترده کردند و از مسئولین شهرستانی و استانی درخواست دارند تا به موضوع ورود پیداکرده و شرایطی برای شرکت عموم دانش‌آموختگان فراهم کنند.

معترضین تقاضا دارند تا آزمون برگزارشده ملغی شده و در آزمون مجدد شرایطی برای حضور تمامی دانش‌آموختگان فراهم کنند و در گام دوم جذب‌شده‌های این طرح از دانش‌آموختگان گالیکش باشند.

حال باید دید مسئولین گالیکش به دادخواهی دانش‌آموختگان این شهرستان برمی‌خیزند یا همان‌گونه که تاکنون بوده‌اند بر سکوت خود ادامه می‌دهند تا هر آن‌گونه که برنامه‌ریزی‌شده است این طرح به‌پیش رود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها