اطلاعیه ثبت نام در بورسیه مقاطع دکترا و فوق دکترای بانک توسعه اسلامی سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶

 

 

اطلاعیه ثبت نام در بورسیه مقاطع دکترا و فوق دکترای بانک توسعه اسلامی سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ میلادی

بر اساس اعلام دفتر وامها، مجامع و موسسات بین المللی، ثبت نام بورسیه مقاطع دکترا و فوق دکترای بانک توسعه اسلامی برای سال تحصیلی ۲۰۱۷- ۲۰۱۶ میلادی آغاز گردیده است. در این دوره بانک ۵۰ نفر از ۵۶ کشور عضو بانک را جهت دریافت بورسیه پذیرش خواهد نمود. متقاضیان می¬بایست فرمهای تقاضانامه را حسب شرایط و اطلاعات مندرج در اطلاعیه تکمیل و جهت طی مراحل داخلی و اخذ مجوزهای مربوطه، از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دفتر وامها، مجامع و موسسات بین¬المللی این سازمان ارسال نمایند. آخرین مهلت دریافت مدارک کامل و ترجمه شده و برابر اصل شده این دفتر پایان وقت اداری روز ۱/۱۲/۱۳۹۴ (اول اسفند ماه ۱۳۹۴) میباشد. شایان ذکر است که فرصت ارائه شده به هیچ عنوان قابل تمدید نمیباشد

شرایط و ضوابط ثبت¬نام متقاضیان به شرح ذیل می¬باشد:
۱- کلیه هزینه¬های اقامت، هزینه شهریه دانشگاه، پوشش هزینه¬های بیمه و پزشکی، هزینه بلیط رفت و برگشت، تهیه منابع آموزشی و شرکت در سمینارها و کنفرانسهای مرتبط در طول تحصیل برعهده دانشگاه بورس دهنده و بانک توسعه اسلامی می¬باشد. بورس مذکور برای سه سال تمام وقت در مقطع دکترا و یا شش تا دوازده ماه در مقطع فوق دکترا می¬باشد.
۲- داوطلب می¬بایست مقیم کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی،‌ کارمند دائمی و تمام وقت یک موسسه یا مرکز تحقیقاتی یا دانشگاهی در کشور مبداء باشد. حداقل ۳ سال برای مقطع دکترا و ۵ سال برای مقطع فوق دکترا سابقه کاری مرتبط داشته باشد و از سوی دانشگاه محل تحصیل یا موسسه تحقیقاتی محل فعالیت توصیه نامه ارائه شود.
۳- حداکثر سن برای مقطع دکترا ۳۵ و برای فوق دکترا ۴۰ سال میباشد.
۴- رتبه علمی لیسانس یا فوق لیسانس داوطلبین در رشته های علوم و تکنولوژی حداقل خوب یا بالاتر باشد.
۵- تعهد بازگشت به کشور پس از پایان دوره به این سازمان ارائه نماید.
۶- از محل دیگری بورسیه دریافت نکرده باشد و در حال تحصیل در مقاطع دکترا و فوق دکترا نباشد.
۷- تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشند.( مدرک آیلتس یا تافل معتبر ضمیمه شود)
۸- دارای شرایط بدنی مناسب جهت شرکت در دوره های دکترا (سه ساله) یا فوق دکترا (۱۲ ماهه) باشد.
۹- رشته های مورد پذیرش شامل پزشکی و سلامت، کشاورزی و محصولات غذایی، منابع آبی و بیابان¬زدایی، انرژی و توسعه زیرساخت، نانوتکنولوژی و ICT و یا شاخه¬های علوم محض با تمرکز بر اختراعات و نوآوری¬ها (Invention-Related Pure Science) باشند.
۱۰- در سال آتی داوطلبین مقطع فوق دکترا میبایست مسئولیت انجام یک تحقیق شش ماهه و نوآورانه برای حل مشکلات کشورهای اسلامی از جمله مالاریا، کرونا، ابولا، تولید محصولات غذایی، خشکسالی و منابع آبی  و انرژی را بپذیرند. همچنین بعنوان پیش شرط، داوطلبین مقطع فوق دکترا میبایست دعوت نامه ای از یکی از مراکز تحقیقاتی معتبر در یکی از کشورهای عضو بانک یا سایر کشورهای پیشرفته داشته باشند.
۱۱- متقاضیان مقطع دکترا میبایست دارای پذیرش معتبر از یکی از دانشگاههای مورد پذیرش بانک توسعه اسلامی حسب فهرست THES باشند.
(برای اسامی دانشگاهها کلیک کنید.  http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings.)
۱۲- اولویت با  یکی از دانشگاههای طرف قرارداد  همکاری با بانک  شامل کمبریج،‌آکسفورد، ناتینگهام و بیرمنگام ،UCL  انگلیس،‌ پرینستون آمریکا، پاریس تک فرانسه، کاوست عربستان سعودی یا از پنجاه دانشگاه اول لیست فوق میباشد.
۱۳- نتایج در  دسامبر ۲۰۱۶ از سوی بانک اعلام خواهد شد.
۱۴- کلیه مدارک میبایست صرفاً از طریق مرجع ملی بانک توسعه اسلامی در ایران (دفتر وامها، مجامع و موسسات بین المللی، سازمان سرمایه¬گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی) به بانک ارسال گردد و هیچگونه مدرک ارسال شده از سایر اشخاص و نهادها معتبر نخواهد بود.
۱۵- متقاضیان میبایست به همراه فرم تکمیل شده و مدارک ترجمه شده که در پوشه به تفکیک و بطور منظم و براساس فرمهای تقاضا قرار داده شده است، به آدرس مرجع ملی بانک به نشانی تهران، میدان امام خمینی، خیابان داور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، ساختمان شهید ابراهیمی، طبقه ششم، دفتر وامها و مجامع بین¬المللی مراجعه و نسبت به تحویل مدارک و امضای فرم تعهد برگشت پس از پایان تحصیل اقدام نمایند. مراجعه داوطلبین از روزهای شنبه لغایت چهارشنبه و در ساعات اداری و باهماهنگی قبلی با شماره تلفن ۳۹۹۰۲۴۷۶  امکان¬پذیر خواهد بود.
ضروری است متقاضیان جهت تکمیل فرمها،‌ بررسی کامل  شرایط و ضوابط، دانشگاههای مورد پذیرش و سایر اطلاعات به لینک مربوطه در سایت بانک توسعه اسلامی به نشانی زیر مراجعه و نسبت به تکمیل فرمها و ارسال اقدام نمایند:

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. بینا گفت:

    رشته علوم محض شامل چ رشته هاییه؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها