اشتغالزایی ۱۰ هزار نفری در طرح های جنگل کاری

ایلام- ایرنا- مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: با اجرای انواع طرح های جنگل کاری ، بیابان زدایی و تولید نهال استان در مرحله نخست برای ۱۰ هزار نفر اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.

 

ˈرضا احمدیˈ روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۵ هکتار از اراضی استان ایلام در شهرستان های مهران، دهلران و ایوان به نهالستان و تولید انواع نهال های مرغوب و سازگار با شرایط آب و هوایی این مناطق اختصاص داده شده است.

وی افزود: ظرفیت کنونی نهالستان مهران دو میلیون اصله نهال است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سال آینده این ظرفیت به سه میلیون اصله افزایش می یابد.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام بیان کرد: نهالستان شهرستان ایوان نیز دو میلیون اصله نهال سازگار با مناطق سردسیری تولید می کند.

احمدی ظرفیت تولید نهالستان شهرستان دهلران را ۵۰۰ هزار اصله در سال و تولید سایر شهرستان ها را ۲۵۰ هزار اصله عنوان کرد.

وی نهال های تولید شده در نهالستان های استان را متناسب با اهداف و مصارف صنعتی ، اقتصادی و دارویی دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یادآور شد: نهال های تولید شده در شهرستان مهران به عنوان نهالستان مادر مناطق گرمسیری ، دارای قابلیت رشد سریع ، شیره خام مرغوب، چوب ده و صرفه اقتصادی ، تجاری است.

احمدی ادامه داد: برای نخستین بار درخت کنار ( صدر ) خاص مناطق گرمسیری در این نهالستان تولید شده است.

وی اضافه کرد: نهال های تولید شده در نهالستان دهلران نیز مختص طرح های بیابان زدایی و بادشکن است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مهم ترین بحث در تولید نهال را مشارکت بهره برداران ، ادامه تولید توسط مردم برای فروش و کسب بازار کشورهای منطقه برای صدور نهال یا سایر فرآورده های نهالستان های استان اعلام کرد.

احمدی گفت: ۳۰۰ هزار اصله اوکالیپتوس امسال به صورت رایگان میان مردم پخش شده است.

وی افزود: نهال ها و گیاهان زیرشکوب موجود در طرح های موفق مختلف استان همچون طرح توالی جنگل ، طرح جام ، بیابان زدایی و … از نهالستان های داخل استان تولید و به مصرف رسیده است.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اداره های کل استان هایی چون تهران ، قم ، سیستان و بلوچستان ، سمنان ، کرمانشاه ، خوزستان ، آذربایجان های شرقی و غربی ، لرستان و کردستان را از جمله استان های متقاضی نهال های تولید شده نهالستان های استان ایلام معرفی کرد.

احمدی شناسایی درختان کهنسال و نادر استان به عنوان میراث و ذخیرگاه طبیعی و انتشار ژنتیکی این گونه ها را یکی دیگر از الویت های این اداره کل دانست.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها